کارسازی ایران

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین،  مهر به نقل از ورایتی نوشت: «دور دیگر» ساختهتوماس وینتربرگ با بازی مدس میکلسن مهمترین جایزه شصت و چهارمین پرگیر جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۰ را بوسیله خانه برد. برگزاری جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۰ | انتخاب برترین ها با رای مخاطبان

«دور دیگر» چیره به کسب جایزه مخاطبان به عنوان بهینه فیلم شد و درون همین حال «نقاش و دزد» بوسیله کارگردانی بنجامین ری نیز دستمزد بهترین خوش ذات را دریافت کرد. تامی گیلارد برای «گوی پردار» نیز کارمزد نیکوترین فیلم کوتاه را سرما و «اندوهگین برای اختتام» بوسیله کارگردانی آنا وست و دیوید کالانان جایزه بهینه هنر ایکس آر را از آن خود کرد.

«دور دیگر» داستان مارتین را روایت می کند. این شخصیت که میکلسن نقشش را بازی کرده شوهر و پدری است که زمانی ممتاز حیات اما اکنون تنها غلاف ای از خود گذشته اش به جای مانده است.

در همین حال کتی بردی نیز بهترین کارگردان اول یک فیلم بلند شد و بخاطر فیلم «آتش وحشی» نشانی ستاره بین المللی سینمای فردا را از آن خود کرد.

در مهمانی لندن امسال «شطرنج باد» مصنوع محمد رضا اصلانی، «خط فرضی» ساخته فرنوش صمدی، فیلم کوتاه «گواه» ساخته علی عسگری و فیلم کوتاه «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی از ایران حضور داشتند.

شصت و چهارمین پرگیر این جشنواره امسال به رخساره ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و آنلاین از ۷ اکتبر (۱۶ مهر) کارش را شروع کرد و ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) بوسیله کارش خاتمه داد.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، «هومن عمیدی»  به معاملات پرنوسان بورس در نمادهای پیش رو اشاره کرد و افزود: در هفته سوم مهرماه دسته بانکی، پالایشی و معدنی همچنان با نوبت اشتراکی سرمایه گذران روبرو بودند و مبنا رشد بازار سهام را مجهز کردند اما در روزهای پایانی هفته، تنگ کردن عرضه باعث کاهش متمایز بورس به عدد یک میلیون و ۵۶۰ هزاره واحد شد. خسران سهامداران بورس تا فرجام سال تکرار می شود؟ | پیش بینی شاخص بورس تا ته سال

وی پیش روی داشت: گروه دارویی در معاملات چند روز گذشته یکپارچه سلبی حیات و بوسیله رویت می رسد در چند روز آینده داخل قسمت قسمت کردن کشاورزی و خدمات وابسته، شاهد افت بها و ارامش قیمت سهام این قسمت قسمت کردن تو بازار باشیم.

عمیدی خاطرنشان کرد: یکی از نکات سزاوار سرزنش اهمیت معاملات بورس داخل هفته ای که گذشت بود ردیف بیع در اکثر اوراق تسهیلات بانک خانه بود.

این ممیز بازار تنخواه افزود: درون گروه بانکی شاهد روند معاملات مثبت داخل بازار بودیم اما معاملات یکی از بانک های دولتی به دلیل سررسید فیزیکی قراردادهای اختیار معامله، لیس اعمال قراردادهای مذکور و همچنین امکان بروز نقص فنی در میزان دارایی سهامداران تک از کار افتادن قرار نگرفت.

وی با اقرار اینکه به رویت می رسد ارزش دلار و ارز تو محدوده های ۳۰ هزار تومان بوسیله تعادل برسد، گفت: گمانه زنی ها برای انتخابات آمریکا و هم چشمی بین ترامپ و بایدن کماکان ادامه دارد و به نظر می رسد برگزینی هر یک از این دو کاندیدا تغییراتی را داخل وضعیت کلی قلمرو ایجاد نکند. ۳ عامل شک سهامداران در بورس

عمیدی خاطرنشان کرد: خبر مهم آزادسازی منابع ارزی در عراق با بیتوجهی بازار ارز روبرو بود، درون مقابل تو میدان سرمایه تماشاچی ثبات معاملات در چند روز گذشته بودیم.

این کارشناس راسته تنخواه گفت: خروج موج هیجانی سرمایه گذاران تازه بااطلاع از بازار که مبنا نوسان داخل معاملات بازار را فراهم کرده حیات اکنون کاهش یافته و تا حدودی داخل چند روز اخیر آرامش نسبی در فضای راسته حاکم شده است.

 وی با بیان اینکه در هفته ای که عفو با رعشه کم قدم قیمتی در قسمت قسمت کردن های مختلف همراه بودیم، گفت: گزارش ۶ ماهه مناسب شرکت ها و بها تثبیت شده ارز درون رقم های فعلی چشم انداز مثبتی را بخاطر معاملات راسته نما خواهد زد.

این ممیز بازار سرمایه به کاهش پرشتاب شاخص بورس داخل آخرین روز معاملاتی هفته اشاره کرد و افزود: صف فروش سنگین در دو تشبیه کردن از قسمت قسمت کردن خودرویی روند معاملات بازار را تو روز چهارشنبه تغییر عدالت و کلیت بازار از این موضوع واکنش گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نمو قیمت دلار نیمایی از ۲۶ هزارتومان، نرخ پایه ارائه ها در بورس رخت را با رشد جالبی بی پرده می کند که این موضوع جذابیت مناسبی را برای صنعتی فولاد داخل بازار خلق کردن خواهد کرد.

عمیدی اظهار داشت: در نمای کلی شرکت های سرمایه گذاری، خالص نرخ مایملک ها کمتر از ۷۰ درصد است که همه این موارد نشان دهنده پتانسیل بالای صعود معاملات بورس تو هفته های آینده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به رویت می رسد داخل صنایع بنیانی اقبال اشتراکی بازار بهتر بوده و در رو از صنایع زیان ایالت و غیربنیادی در دستور امر سهامداران قرار اندوهناک باشد.
به گزارش همشهری آنلاین، چندی پیش زنی به دادسرای جنایی تهران رجوع کرد و خبر از مخفی شدن خواهرش داد. وی بوسیله متهم مجلل سهرابی، بازپرس شعبه نهم گفت: خواهرم ٧٢ ساله و وظیفه خور یکی از دایره های دولتی است. او مدتها وجود که بوسیله تنهایی در خانه ای دوروبر راسته قیام زندگی می کرد و خیلی اهل رفت وآمد با فامیل نبود. من هرازگاهی به او اکسید می زدم و احوالش را می پرسیدم، اما از اردیبهشت سال ٩٨ به یکباره مخفی شد و دیگر خبری از او نداشتم.

وی ادامه رحم: خواهرم دیگر جواب تماس هایم را نداد و من تخیل کردم نمی خواهد با کسی صحبت کند؛ در مقابل سابقه داشت که مدتی بی خبر از ما باشد. تا اینکه چند وقت قبل بوسیله تهران آمدم و سراغش را گرفتم. بوسیله بناء اش رفتم اما هرچه زنگ زدم، جواب نداد. از همسایه ها سراغش را گرفتم. آنها گفتند که ماه هاست از خواهرم بی شناسایی هستند و فکر می کردند به ساختمانی اقوامش رفته است. نگران شدم و گزارش گم شدنش را به پلیس اعلام کردم. خودم هم همه جا دنبالش گشتم. بوسیله تمام بیمارستان ها و پزشکی قانونی طریق زدم اما اثری از خواهرم به دست نیاوردم و احتمال می دهم که او را بوسیله کشتار رسانده باشند.

با رخصت مستنطق جنایی تهران، تحقیقات برای رمزگشایی از قسمت زن تنها آغاز شد. شهرت او در فهرست فوت شده های سازمان بهشت زهرا نبود و مشخصات وی در پزشکی قانونی و اجساد مجهول الهویه نیز یافت نشد. تا اینکه آویشن جنایی گام درون مسکن وی گذاشتند تا شاید سرنخی از او بوسیله دست آورند اما همگی چیز با قاعده حیات و سرنخی به مشت نیامد. عزب فرضیه قتل او بود، ولی روز یکشنبه گذشته سپس از گذشت ١٧ ماه از ناپدید شدن وی راز قسمت عجیب او صریح و معلوم شد این زن زنده است و همه این ماه ها در یکی از مراکز نگهداری از سالمندان زندگی می کرده است.

ماجرا از این صبر وجود که عیال ٧٢ ساله، اردیبهشت پارسال بخاطر خرید از ساختمانی اش خارج شده و با خودرویی سانحه کرده حیات. بر اثر این رخداد وی حافظه اش را از مشت رحم. او کوچکتر درمان فراغت گرفت اما نه حافظه اش برگشت و نه قدرت تکلمش. همین باعث شد تا زن تنها به مرکز سالمندان نقل مکان شود. زیرا پزشکان بیمارستان فیروز نشدند ناپسند از خانواده وی بوسیله دست بیاورند. اما چند روز قبل ناگهان حافظه عیال رجعت و موفق شد چند کلمه صحبت نرم. او نامش و قوم اش را بوسیله خیال آورد و شماره خواهرش را در جوانمردی مسئولان مرکز نگهداری از سالمندان استراحت داد. همین ائتلاف باعث شد تا هویت زنی که ١٧ ماه حافظه اش را از مشت داده بود، محسوس شود. زنی که هیچ کس خیر نامش را می دانست و خیر از سرنوشتش اطلاعی داشت. بوسیله این نظم وی با رخصت قضایی بوسیله خانه اش برگشت و بایگانی ناپدید شدن او ودیعه شد.
جایزه نوبل امسال درون شاخه فیزیک بوسیله پاس پژوهش ها در بنیان سیاه چاله، بوسیله طور مشترک به سه گانه دانشمند اهدا شد. راجر پنروز، کیهان شناس بریتانیایی نیمی از اجرت را دریافت خواهد کرد و نصف دیگر بین راینهارد گنتزل، اخترفیزیکدان آلمانی و آندریا گز، اخترفیزیکدان آمریکایی تقسیم خواهد شد. گز چهارمین عیال در کتاب است که نوبل ارزشمند فیزیک را شهود می بطی ء.

گوران هانسون، دبیرکل آکادمی علوم سلطنتی سوئد گفت «جایزه امسال درباره ی تاریک ترین اسرار عالم است.» این آکادمی، پنروز را به احترام گذاردن این کشف که تشکیل سیاه چاله، پیش بینی محکم نظری نسبیت عام است، کسی را عزیز خطاب کردن ی قبض نوبل فیزیک دانست. درطرف دیگر، گنتزل و گز نیز بوسیله پاس کشف جرمی فوق العاده فشرده تو مرکز کهکشانمان، نوبل فیزیک ۲۰۲۰ را دریافت کردند.

سیاه چاله ها، مناطقی در فضا با نیروی گرانشی چنان قدرتمند هستند که هیچگاه چیز، تا اینکه نور توان هزیمت از آن ها را ندارد. به نقل از اولف دانیلسون، فیزیکدان کالبد کمیته نوبل، به منظور شکل گیری یک سیاه چاله، «باید خور را به پیمانه ی منطقه ای به وسعت تنها چند کیلومتر فشرده یا زمین را به معادل ی نخود کوچک کنید.» تو قلب هر سیاه چاله، «تکینگی» نهفته است؛ نقطه ای که گرانش، ماده را تا غلظت بی نهایت فشرده می کند و هیچ چیز پس از افت در آن، امکان بازگشت به دنیا خارج را ندارد. هرچند دانشمندان از قرن ها پیش درباره ی وجود سیاه چاله ها گمانه زنی می کردند، مشهود نبود آیا حدس لباس گیری این اجرام به شدت فشرده در واقعیت وجود دارد یا نه. حتی آلبرت انیشتین که نظری ی نسبیت اختصاصی او بنیان امروزی درک سیاه چاله ها را لباس می دهد، درباره ی بود آن ها تردید داشت.

اما تو سال ۱۹۶۵، پنروز، همکار استیون هاوکینگ و لله بازنشسته در دانشگاه آکسفورد، ازنظر ریاضی نشان انصاف که سیاه چاله ها مقدور است مطابق با نظریات آلبرت انیشتین واقعا بود داشته باشند و درجریان فرایندی قدرتمند و پایدار تشکیل شوند. پنروز و هاوکینگ مدلل کردند که سیاه چاله ها، پیامد اجتناب ناپذیر فروپاشی نوعی خاص از ستارگان هستند. درحالی که پنروز و دیگر عملی پردازان، بنیادهای فیزیکی سیاه چاله ها را تدوین می کردند، اخترشناسان با دقت بسیار بیش درحال جست وجو و معاینه ی این اجرام پیچیده بودند.



در دهه ی ۱۹۹۰، موفقیتی بزرگ به مشت آمد. گنتزل، مدیر مؤسسه ی فیزیک فرازمینی ماکس پلانک داخل بخانه برگشتن گارشینگ آلمان و گز، استاد دانشگاه کالیفرنیا درون لس آنجلس که هرکدام تیم های پژوهشی ول را اداره می کردند، با استفاده از تلسکوپ های فروسرخ قدرتمند به قلب پوشیده از گردوغبار راه شیری نگاه انداختند. هردو تیم ستارگانی را دیدند که دوروبر منبعی تاریک و اسرارآمیز تو مرکز کهکشان تجمع کرده اند؛ جسمی ناپیدا که برابر حرکات ستارگان، باید جرمی به معادل ی ۴ میلیون خور داشته باشد. بوسیله گفته ی دانیلسون، به جز سیاه چاله ی کلان جرم، هیچگاه توضیح دیگری برای این پدیده بود ندارد.مقاله ی مرتبط:نوبل پزشکی ۲۰۲۰ به کاشفان ویروس هپاتیت C رسید

مشاهدات بعدی، عمدتا به وسیله ی تلسکوپ فضایی هابل جلوه گر کرده است که این نوع سیاه چاله های غول آسا، درون مرکز تقریبا تمام کهکشان های بزرگ در جهان مشاهده پذیر کمین کرده اند؛ حقیقتی که علامت می دهد این اجرام بسیار فراتر از کنجکاوی های اخترفیزیکی، احتمالا خطیر ترین اصل سازنده ی عالم برای ساختارهای کیهانی ارشد مقیاس هستند. گز پس از اطلاع از بردن جایزه نوبل تو مصاحبه ای گفت «نمایش واقعیت دنیا فیزیکی مان برای ما به عنوان بشریت بسیار مهم است. ما هیچ ایده ای نداریم که درون این سیاه چاله ها چیست. آن ها واقعا نشانگر درک ناقص ما از قوانین فیزیک هستند.»

تیم های گنتزل و گز همچنان به آشکارسازی اسرار سیاه چاله ی کلان جرم مرکز اسلوب شیری به نام کمان ای* ادامه می دهند. تاسیسات جدید نظیر رصدخانه موج گرانشی با تداخل سنج لیزری (لایگو) و تداخل سنج ویرگو با مطالعه ی موج های منتشرشده تو فضازمان به نام امواج گرانشی، ادغام سیاه چاله با یکدیگر را بررسی می کنند. همچنین مشاهدات رادیویی از کمان ای* و دیگر هیکل کلان جرم تو کهکشان نزدیک M87 با تلسکوپ ایونت هورایزن به ایجاد تصاویر نمای نزدیک انقلابی از این غول های کیهانی منجر شد. دانیلسون، کشف سیاه چاله را صرفا آغاز متد می داند. به گفته ی او «هرچه به کرانه سیاه چاله ها بیشتر نزدیک نمدار می شویم، طبیعت ممکن است غافلگیری هایی نو در چنته داشته باشد.»بیشتر بخوانید:اسپیس ایکس دسته سیزدهم ماهواره های استارلینک را با توفیق پرتاب کردنوبل پزشکی ۲۰۲۰ به کاشفان ویروس هپاتیت C رسیددر پروژه های فضایی از چه سیستم عاملی کاربرد می شود؟سیاه چاله های کلان بزه ممکن است همان کرم چاله ها باشندکشف سیاره ای سرگردان داخل ابعاد زمین در کهکشان راه شیری
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از vogue، درون پاریسطراحان تصمیم گرفتند که برخلاف همکارانشان در لندنو نیویورکفشن شوی دیجیتالی برگزار نکنند و ترجیح دادند که مجموعه های خزنده و تابستان ۲۰۲۱ خود را داخل حضور تعداد محدودی از مهمانان ماسک زده عرضه دهند. برندهای کلویی Chloé، کوپرنی Coperni و دیور Christian Dior در خانه های لوکس نمایش مد خود را با مدل های واقعی در تلاش برای بازگرداندن فداکار نمادهای رایج در دنیای متداول برگزار کردند.

بسیاری از طراحان مرسوم لباس هایی را برای این هفته مدل سازی کرده بودند که این پیغام را به همگان می داد که در این زمانه ما باید برای خودمان لباس بپوشیم.

این تفکر موجب شد که افراد مشهور دنیای فشن نه بر اساس مد، که مطابق با شخصیت خودشان شکل بپوشند. بنابراین بیشتر لباس هایی که داخل استریت استایل ها می بینیم شامل دامن های ساده، شکل های دو یا چندلایه و آرایشی ریختگی است.

همچنین بسیاری از حاضران و معیار هایی که درون این هفته مد شریک شدن داشتند، ظاهر ساده ای داشتند که این نشان دهنده تغییر سلیقه جهانی به سمت لباس های کژوال، سوییشرت ها و هودی های راحت و گشاد است. این کام همچنین خودش را با انواع کفش های کتانی راحت، شلوارهای جین گشاد و پارچه های استیل و بطی ء نشان انصاف.

بی شک نیکوترین دستاورد فشن شوی امسال پاریس تو همین مدت کوتاهی که برگزار شد اثبات این نکته بود که استایل شخصی هیچوقت نمی تواند از بین برود حتی در رویارویی با پاندمی کرونا.

بوسیله نظر می رسد داخل این فشن شو تنوع سلیقه بیشتری نسبت به فشن شوهای سابق وجود داشت و این مقدور است حاکی از آن باشد که حالا زمان مناسبی است تا حساسیت جدیدی از مد بوسیله مشت آوریم و در آنچه تاکنون عمل می دادیم، تجدیدنظری بکنیم.

در دنباله چند نمونه از استایل های خیابانی درون این هفته متداول را ببینید.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، معاون هماهنگ کننده ارتش تو دستور کار «بدون توقف» که هشتم مهرماه از شبکه سه بادخور کردن پخش شد، با رمز به اینکه اگر نوبت ها با سپاه و بسیج همراه می شدند می توانستیم یک حرکت انقلاب اقتصادی را پایه ریزی کرده و تو اقتصاد به رهایی و خودکفایی برسیم، گفت: ما راهکارهای ساده ای داریم برای اینکه از ارتباط ارزی درآئیم و به سرعت در مواد غذایی خودکفا شویم، مناسبت به فروش نفت را کاهش داده و امکاناتی که در داخل ناحیه لازم داریم تأمین کنیم.

نقدی داخل پاسخ به این سؤال که «صحبت هایی در خصوص برخی از فرماندهان غوغا نقل شده که فقط بوسیله اسم، حاکم بودند» اشعار کرد: در حوالی مبدا ارتش یک سری افراد ترسو فکر کردند درون سپاه حلوا پخش می کنند آمدند که نام تصرف کنند، نفوذ نمایان کنند و تا جنگ آغاز شد اول کردند به مخالفت و الان هم رفتند خارج از ناحیه بخاطر خودشان دار و دسته راه انداختند، اینها انسان های بزدلی بودند که حتی در یک صحنه عملیات حاضر نشدند، نقل قول های این افراد که قابل استناد نیست، هیچ کدام درون قلب جنگ نبودند و حتی پای گیرایی بوسیله جبهه نرسید و از همان اول مقدمه کردن بوسیله انتقاد. زلزله می آید می گویند سپاه موشک زده؛ ۵هزار موشک اندوه بخورد زلزله نمی آید | چنانچه مجادله مال حزب اللهی ها بود باید به حشدالشعبی پناهنده شوند اما...

وی همچنین داخل پاسخ به این پیغام که «نقل قولی بی آرامی از آقای منتظری مبنی بر بود کودتای خزنده داخل لشکر بود دارد که یک سری از افراد لندکروز سوار بودند و یک سری از افراد رفتند داخل دل جنگ، نیز استناد می کنم به فایل صوتی که از جلسه پائیز سال ۶۳ منتشر شده» گفت: کدام فرماندهان لندکروز سوار بودند؟ این ها حرف های یک سری آدم نق زن است، سپاه از روز اول یک مدیریت انسانیت داشته و روابط باز بین فرماندهان و عضو برقرار بوده، قدیم طفل ها انتقادات سندیت را می کردند، الان غصه می کنند و مناظره ها اقناعی پیش می رود.

وقتی می خواستند تو جنگ عملیات کنند مشابه سایر نیروهای مسلح دنیا نبود که فرمانده به جمع بندی برسد و اطلاع دادن کند، درون تمام این جلسات فرماندهان رده های پایین تر شرکت و با هم بحث می کردند، همین طور نمی پذیرفتند حتی قهر و آشتی می شد.

این فرمانده خیل داخل خصوص اینکه ظاهرا برخی معترض بوسیله فرماندهی آقای رضایی بودند، یادآور شد: انتقاد به فرمانده قدیم دانا است، شما نگاه کنید تو کدام ارتش جهان اصلا انتقاد می شود، وقتی فرمانده با نیروهایش نشست گذاشته و دستور می دهد تا انتقاد کنند و ایراد بگیرند این علامت می دهد چقدر فضا باز است، داخل کدام ارتش دنیا اجازه می دهند کسی جلوی فرمانده اش بایستد و انتقاد کند، مباحثه و جدل کند، پس ازآن بی قراری سرجای خودش باشد و تا اینکه به فدایی سِمت هم بدهند.
دنیاگیری کرونا (Covid-19) اهمیت جلسه های ویدئویی آنلاین را متجاوز از پیش کرده است و در این دوران که بی حد ها دورکار هستند و افراد دیگری کارشان را از در شرکت پیش می برند، نیاز به حجره تلکنفرانس (اتاق مجازی) و ابزاری قدرتمند برای ایجاد مناسبت با افراد دورکار و درون شرکت بوسیله این حد احساس نمی شد. نسخه ی متاخر هاب ThinkSmart لنوو از چهار بلندگوی بهبودیافته و داخلی، میکروفن قدرتمند و صفحه ارائه ۱۰/۱ اینچی لمسی با وضوح Full HD تشکیل شده است که بتوانید راحت تر به دستور کار و کنترل Microsoft Teams دسترسی داشته باشید. 

هاب متاخر لنوو مکانیزم تک کابله دارد که بوسیله کمک آن می توانید از تمامی ارتباطات لازم ازجمله کابل برق و کابل شبکه ی اترنت و پیوند به مانیتور ارشد تیز بهره ببرید. همچنین، مکانیزم مورد کابله به شما معاون خواهد کرد که میز کار تمیز تر و باثبات تری داشته باشید. این دستگاه به پردازنده Core i5 اینتل با فناوری vPRO مجهز است که نویددهنده ی عملکرد مطلوب آن است. 

دستگاه ThinkSmart Hub از جهیز امنیتی ThinkShield و دو سال گارانتی برخوردار است. خدمات پس از فروش این دستگاه محتوی راهنمایی کامل و نصب و ایرادگیری آن مخصوص تمامی خریداران این محصول است. نسخه ی جدید هاب ThinkSmart لنوو ۱،۸۰۰ دلار ارزش دارد و ماه آینده در بازار نمایش خواهد شد.بیشتر بخوانید:شکایت صاحبان اپل واچ سری 3 از مشکلات هنگفت WatchOS 7اپل خطوط تولید اپل واچ و آیپد را درون چروک تقویت می کندگلکسی واچ 3 در طبق اولین مقیاس ساعت های هوشمند سامسونگ استراحت گرفتبهترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ارتکاب 2020 برلینسامسونگ چه محصولاتی در رویداد Life Unstoppable معرفی کردن کرد؟
یکی از دوستانم چند سال پیش آپارتمانش را فروخت و با پولش سماوی حوالی ناکجاآباد خرید، رشد نرخ زمینش از آپارتمان قبلی اش متعدد بیشتر بوده است. در برهه هایی از زمان، قرین همین الان، ارشد ترین سرمایه گذاران غم برای انتخاب روش تنخواه گذاری و تا اینکه حفظ کردن ثروتشان دچار شک می شوند. مانند همیشه یارِ مهربان، یعنی کتابِ خوب، راهنمایی کاربردی است. یکی از روش های انتخاب تاریخچه مناسب بخاطر مطالعه، کاربرد از توصیه های افراد موفق است. افرادی که خودشان در رشته ای موفق هستند، قطب یان مناسبی برای علامت دادن راه و چاهِ تخصصشان دارند. معاینه ی تاریخچه «ثروتمندترین مرد بابل» را انتشارات معتبر و افراد دارا زیادی پند می کنند.

لس آنجلس تایمز این کتاب را هدیه ای ممتاز برای فارغ التحصیل و کسی که درون دنیای ثروت سر داخل گم است و حتی سرمایه گذاران باتجربه معرفی کرد. تونی رابینز این کتاب را در جوانی خوانده است و به همه خواندن آن را وعظ می درنگ.

ثروتمندترین مرد بابل کتابی است که مشاوره ی مالی را ازطریق مجموعه ای از تمثیل هایی توضیح می کند که ۴،۰۰۰ سال پیش تو بابل باستان انتظام شده بود. این کتاب تقریبا یک قرن پس از انتشار همچنان در دست طبع است و به عنوان سفارش ی کلاسیک مالی در نظر خمود می شود.

خلاصهکتاب

آرکاد، شخصیت خیالی اهل بابل، کاتبی فقیر است که به ثروتمندترین مرد بابل تحول شد. وی نصیحت هایی برای درآمدزایی و پس از آن حفظ درآمد دارد. هفت درمان (نحوه ی تولید پول و ثروت) و پنج ضابطه طلا (نحوه ی محافظت از ثروت) داخل توصیه های آرکاد گنجانده شده است. چنانچه بخواهیم بی مو وصیت های تاریخچه را به سختی تو سه گانه جمله تلخیص کنیم، می توانیم این گونه نقل قول کنیم:حداقل ۱۰ درصد از بی مو درآمد خویشتن را پس انداز کنید و هزینه های ضروری تان را با خواسته های خویشتن اشتباه نگیرید.ابکی سعی کنید تا احاطه های خود را ارتقا دهید و درآمد آینده را وجهه کنید؛ مربوط به ثروت نتیجه ی جریان مطمئن درآمد است.تا زمانی که تفکرِ این مشت آن مشت کردن را از خویشتن حذف نکنید، نمی توانید حتی بوسیله کمترین قطع ی موفقیت برسید.

بخش عمده ای از توصیه های آرکاد درباره ی «دراز کردن پاها به اندازه ی گلیم»، «سرمایه گذاری در کاری که بلد هستید»، «فاتحه خودتان بعد دیگران»، «جلال پس انداز تمام مدت» و «مالکیت مسکن» است.

تو این کتاب، می خوانید که برای شکل پذیری گذشت به آرزوها، باید با پول موفق باشید. قوانین پول مانند قوانین جاذبه است؛ مطمئن و بدون تبدیل. پول برای کسانی بوسیله وفور یافت می شود که قوانین ساده ی تصرف درآمد را دریافتن می کنند. بابل در زمان اوجش ثروتمندترین ده جهان بود؛ زیرا مردم آن قدر مقدار پول را می دانستند. شما باید دائما درآمدی داشته باشید که لذت پولتان را پُر نگه دارد. التماس مشاوره ی خردمندانه از یار خیرخواه هزینه ای ندارد. جوانان غالبا بوسیله اشتباه تصور می کنند که افراد پیر و خردمند فقط در روزهای گذشته عاقل هستند. شما باید حداقل ۱۰ درصد از درآمدتان را پس انداز کنید و چنانچه این میزان بیشتر باشد، قطعا تیر ی بهتری است. چنانچه مشاوره ی تخصصی می خواهید، به سراغ افرادی بروید که درون موضوعی خاص متخصص هستند و از مشاوران معمولی تا حدممکن استعمال نکنید.خرید کتاب ثروتمندترین مرد بابل

هفت عادت ساده ی پول نامی به هفت درمانعبارت اند از:

۱. ضخیم کردن کیف پولتان را فاتحه و پس انداز کنید: آرکاد پند می کند ۱۰ درصد از درآمد سالانه تان را پس انداز کنید تا ثروت خود را افزایش دهید. اگر از هر ۱۰ مبلغ ای که در کیفتان استراحت می دهید، فقط از ۹ مبلغ استفاده کنید، کیفتان یک باره چاق می شود و وزنش افزایش می یابد و در دست در احساس نوع دوستی خواهد داشت و روحت را راضی خواهد کرد.

۲. هزینه های خود را کنترل کنید و بیش از احتیاج خرج نکنید: آرکاد توصیه می کند از نفقه های غیرضروری خودداری کنید؛ زیرا درون نهایت، ذهن شما گیج می شود و آن را با هزینه ضروری خبط می گیرد. هزینه های ضروری همیشه رشد می کنند تا با درآمدتان مساوی شوند؛ مگر اینکه جلو آن بایستید و تضاد هزینه های ضروی و تمایلاتمان را به خوبی درک کنید.

۳. طلای خویشتن را چند موافق و هوشمندانه سرمایه گذاری کنید: بیاموزید که ثروت شما را توقیف ی خود نکند و برعکس این اتفاق رخ دهد. منفعت حاصل از ثروت، یعنی فرزندان و نوادگانش، نیز باید کارمند شما باشند.

۴. سرمایه های خویشتن را از ضرر حفظ و از تنخواه گذاری هایی خودداری کنید که سوددهی بسیار دلگشا خیالانه دارند: آرکاد وصیت نمی کند که کار بزرگ ضرر و زیان و سرمایه گذاری در دستور کار های سریع ثروتمندشدن را بپذیرید. ریسک را قبول کنید؛ اما بسیار دلگشا پندار نباشید. نباید بوسیله عنصر ثروت شما کبود شدگی ای متوجه شود.

۵. مالکیت محل سکونت خود نوعی سرمایه گذاری بزرگ است؛ پس مسکن خویشتن را داشته باشید:  آرکاد بیع داخل مقابل اجاره ی محل زندگی اصلی را اندرز می کند: «توصیه می کنم هر مردی صاحب سقفی باشد که او را درون پناه خویشتن نگه دارد.»

۶. درآمد آینده را تضمین و از خویشتن با بیمه ی عمر حراست کنید:  آرکاد داشتن حقوق بازنشستگی را توصیه می کند. برای زمانی که دیگر بالغ نیستید، فکر درآمد باشید.

۷. توانایی خود را برای تصرف درآمد گشایش دهید و تلاش کنید تا خردمندتر و دانشمندتر شوید:  آرکاد موعظه می کند دانش مالی و مهارت های افزایش درآمد را یاد بگیرید. کسی که بوسیله تعاقب تحصیل بیشتر تو حرفه اش است، اجر بهتری خواهد داشت.

عزل های تاریخچه

این تاریخچه ۹ فصل دارد. در نسخه ی اصلی، هر خلع تقریبا بیست صفحه است. فهرست گسستگی ها به شرح زیر است:پیش گفتارثروتمندترین مرد بابلهفت درمان بخاطر کیف پول ناب اولین درمانبا بت ی خوش شانسی بازدید کنیدپنج طریق طلاوام دهنده ی طلای بابلدیوارهای بابلقرص های سفالی از بابلخوش شانس ترین مرد بابلمشخصات تاریخچه

«ثروتمندترین مرد بابل» کتابی از جورج ساموئل کلاسون از مجموعه جزوه هایی تشکیل شده است که بانک ها و شرکت های بیمه ای ایالات متحده تو سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴ توزیع کرده اند. این جزوه ها به هم پیوند خورده و به عنوان تاریخ درون سال ۱۹۲۶ منتشر شده است. رتبه ی جهانی کتاب در آمازون از دید عموم ۴/۷ از ۵ ستاره است. خود کلاسون تو سال ۱۹۳۰ نسخه ی چاپی مصور با عنوان «ثروتمندترین مرد در بابل و سایر داستان ها» را منتشر کرد که بی قراری اکنون با مقدار ۱٫۲۵۰ دلار فروخته می شود.سودا کتاب ثروتمندترین مرد بابلترجمه بوسیله فارسی

هدا جمعیت زاده این تاریخچه را به فارسی ترجمه و انتشارات داریوش آن را در قطع رقعی با چابک شومیز منتشر کرده است. مهدی مجردزاده ی کرمانی نیز تاریخ «ثروتمندترین مرد بابل» را به فارسی ترجمه و انتشارات وضع بین آن در ۱۶۷ صفحه و در قطع ی حد رقعی روانه ی راسته نشر کرده است. فاطمه باغستانی، حسین خسروی، ژیلا ناظریان، آرزو خوشابی و... دیگر مترجمان این کتاب به فارسی هستند.درباره ی نویسنده

جورج ساموئل کلاسون ۷ نوامبر ۱۸۴۷ در لوئیزیانا، میسوری، ایالات متحده ی آمریکا تولد شد. وی در طول تلاطم اسپانیا و آمریکا در گند ایالات متحده خدمت کرد. پس از جنگ، شرکت اطلس برداری کلاسون را در دنور کلرادو اساس صنع و اولین نقشه جاده ای ایالات متحده و کانادا را منتشر کرد. اگرچه موفق بود، این انبازی در رکودی ارشد از بین رفت. در سال ۱۹۲۶، او اولین مجموعه از جزوه های معروف درباره ی صرفه جویی و موفقیت مالی را منتشر کرد و با مصرف از تمثیل هایی که در بابل باستان انتظام شده بود، هر یک از دیدگاه های خویشتن را بیان کرد. این جزوه ها را بانک ها و مشارکت های بیمه به وفور توزیع کردند و میلیون ها نفر با آن آشنا شدند. نامی ترینِ این جزوه ها «ثروتمندترین مرد بابل» بود؛ نمونه ای که چابک مجهز از آن عنوان گرفته است. این مَثَل های بابلی به کلاسیک الهام بخش مدرنی تبدیل شده اند.بیشتر بخوانید:معرفی تاریخ مسیر شغلی از کلکسیون تاریخچه های کسب وکار هارواردمعرفی کتاب بی حدومرز اثری از جان ماکسولمعرفی کتاب قانون پنجاهم تاریخچه دیگری از رابرت گرینمعرفی تاریخ «کد فکری: شاخصه های بنیادی تیم های قاهر»معرفی کتاب «مدیریت پروژه برای غیر مدیرپروژه» نوشته جیمز وود، سوزت بلکمور و کری کوگان