کارسازی ایران

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بسیاری از ما هنگام خشم، تنهایی، تشویش و حتی زمانی که کثرت ناراحت و اندوهگین شده ایم، خویش داریم طعام بخوریم. این عاطفه ممکن است برای اغلب ما به حیات بیاید و آن عرض قدرتمند باشد که نتوانیم خودمان را تو برابر نوشانیدن کنترل کنیم. ولی چرا به پرخوری عصبی و احساسی دستخوش می شویم؟ چطور می توانیم با پرخوری احساسی مقابله کنیم؟

حتما بخوانید:جلوگیری از پرخوری با ۶ راهی که شما را به حد ایده آل می رسانداشتهای کاذب؛ ۶ راهکار سریع برای رفع گرسنگی کاذب۱۸ سیاق علمی بخاطر کاهش اشتها

احساسات ما نقش مهمی در زندگی مان دارند. یکی از تأثیرگذارترین احساسات تو زندگی هر فرد، احساس گرسنگی و حاجت به اسقاء کردن غذاست. در فدایی افراد، این عاطفه نیاز آن قدر شدید و کثرت است که باعث می شود بوسیله پرخوری مشغول شوند.

منشأ احساس نیاز ما برای خوردن، سیستم عصبی سمپاتیک مان است. این سیستم عصبی نقش مهمی در تولید عاطفه حاجت بخاطر پرخوری کردن دارد؛ یعنی وقتی تا اینکه کاملا سیر هستیم و معده مان از غذاهایی که خورده ایم لبریز شده است، باز هم شناخت داریم غذا بخوریم و عاطفه می کنیم به قورت دادن غذاهای جاویدان الباقی نیز نیاز داریم.

خب، تو این زمینه بیایید مقیاس ای حقیقی را وارسی کنیم. داخل دنباله می خواهیم دربارۀ فرد سنگین وزنی بوسیله نام «روزبه» و مشکل اصلی او صحبت کنیم. چرا روزبه خواستار طعام نوشیدن است؟



روزبه منتظر خوردن غذا است، به ویژه زمانی که احساسات منفی و ناخوشایند به او هجوم می آورند. روزهایی که او حال لهو ندارد، بیشتر از قدیم به خوردن صبحانه تمایل روبرو می بطی ء و بخاطر خوب کردن حال خودش، به ناهارهای سنگین و پُروپیمان امان می سرما.

البته روزبه داخل حقیقت وجودش، مشتاق اسقاء کردن است و غذا خوردن برایش تفریح لذت بخشی است. روزبه باوجود لذتی که از نوشانیدن غذا می سرما و با اینکه اسقاء کردن حالش را از این رو بوسیله آن رو می کند، اما اندازه یدکی دارد. همین موضوع باعث نارضایتی خودش و پزشکان از وضعیت جسمانی او شده است.

درواقع، روزبه دچار «پرخوری خشمناک» شده است. پزشکان برای رفع مشکل او، کاربرد از تکنیک های تنفسی را پیشنهاد کرده اند. این تکنیک ها باعث غیرفعال شدن سیستم خشمناک سمپاتیک می شود. سیستم عصبی سمپاتیک نقش مهمی تو تولید حساس دارد که باعث بالا عدول کردن خیز قلب و درنتیجه، پرخوری تندخو می شود.

تکنیک تنفسی به روزبه معاون کرد که بتواند احساسات خود را در مواقع ناخوشایند کنترل کند. به این ترتیب، میزان پرخوری عصبی و احساسی او بسیار کم شد، ولی شاق او به طور کامل حل نشد. بالاخره روزبه نزد پزشکی رفت که مشکل را به طور ریشه ای بخاطر او رک کرد و چارۀ اساسی مقابله با پرخوری احساسی و عصبی را بوسیله او نشان قسط. در ادامه با بررسی گفته های پزشک، علت بروز پرخوری تندخو و احساسی و راه های مقابله با آن را بررسی می کنیم. چگونه دچار پرخوری عصبی می شویم؟



پزشک جدید روزبه حرف های جالبی زد. او معتقد حیات که برای کنترل بیشتر احساساتش بهتر است آنها را به چیزی تشبیه درنگ. شهید شومینه و ضابطه های ذهنی غلطی که خودمان می سازیم

پزشک روزبه شهید واضحی بخاطر تشریح وضعیت او مطرح کرد. او بوسیله روزبه گفت:

«وقتی ناراحتی های احساسی خودمان را به آتش تشبیه کنیم، اولین ذهنیت مان این است که از آتش سوزی فرار کنیم و خودمان را نجات دهیم. اما اگر کمی دقیق تر به روند نگاه کنیم، متوجه می شویم که می توانیم آتشی در اتاق خوش آمد خویشتن داشته باشیم، اما آن آتش ما را نسوزاند.

تا وقتی که این آتشِ پرحرارت داخل شومینه ای تامین واضح باشد، به جای سوزاندن ما، تبدیل به مرکز گرم و حمایت حجره می شود. آن حین همه تمایل دارند کنارش بنشینند. آدم ها دور آن آتش می نشینند، خاطرات شان را مرور می کنند، با یکدیگر حرف می زنند و داستان های مختلفی برای یکدیگر تعریف می کنند.

اما همۀ این اتفاقات تا زمانی است که آتش راه نفوذی به بیرون از شومینه نداشته باشد. کافی است روزنه ای وجود داشته باشد و زبانه های آتشِ شومینه بوسیله خارج پرتاب شود؛ آن ثانیه است که فاجعه پیش می آید و شرایط خطرناک می شود.

همه می ترسند و از دورِ شومینه پراکنده می شوند. این اتحاد ممکن است حتی به سلامتی انسان ها آسیب برساند. به همین دلیل، افراد ترجیح می دهند که نزدیک شومینه نباشند. زمان حال اگر باوجود چنین شرایطی، با خودمان بگوییم که مشکلی پیش نخواهد آمد و همه چیز خوب است و باز هم به طرف شومینه برویم، چه اتفاقی می افتد؟ خب، احتمالا خیلی مهلت به خاطر سوختگی با زبانه های آتش باید بوسیله اورژانس مراجعه کنیم.»

پزشک روزبه امتداد رحم:

«حالا تخیل کنید همین شرایط بخاطر سلامتی ما هم به حیات می آید. ما مجبوریم که بخاطر رسیدن به هدف سلامتی، قواعد بهداشتی مشخصی را رعایت کنیم. در این شرایط، همیشه صدایی در ما وجود دارد که می گوید بی فکر کردن باشیم؛ همه چیز خوب است و با یک بار سرپیچی از قواعد، اتفاقی نمی افتد. ولی این تفکر اصلا حساب دان حلق. حتما بخوانید: چطور جلوی سندروم «فقط همین یک دفعه» را بگیریم؟

معمولا مغز آگاه اجازه نمی دهد ما از قواعدی که برای اشتی مان شکوه دارد، سرپیچی کنیم. ولی احساس ما در مقابلِ این قواعد می ایستد و دلایلی برای مان می آورد تا قاعده را عرشه پا بگذاریم.»

پس از این توضیحات، پزشک رو به روزبه کرد و گفت: «تصور کنیم که درون قاعده ای بخاطر نوشانیدن زیاد از سه گانه وعده صبحانه درون دستور کار یومیه ات ایجاد کرده ای. اما آیا این قاعده اصولی و حساب دان است؟ چرا چنین روال ای داخل ذهن در ایجاد شده است؟»



روزبه بخشی پندار کرد و پاسخ رحم: «در این طور شرایطی، افکار مختلفی به ذهن غلام هجوم می آورد، مثلا به غیرقابل تحمل بودن رئیسم تامل می کنم و بخاطر مقابله با این احساس، جز خوردن سس گوجه فرنگی، چارۀ دیگری فاحش نمی کنم. یا زمانی که تو وسط روز کمی گرسنه می شوم، تنها این فکر به ذهنم می رسد که باید یک وعدۀ غذایی دیگر برای خودم آماده کنم.

حتی داخل زمان هایی که تمام روز را بیش کار کرده ام و خسته ام، احساس می کنم که باید با اسقاء کردن یک وعدۀ غذایی حجیم، حال خودم را خوب کنم تا خستگی ام برطرف شود. زمانی که شکست عشقی خوردم و احساس کردم عمر ام بی مقدار شده است، حالم را با نوشانیدن کباب و استیک خوب می کردم.» شومینۀ تو ما!

پزشک نگاهی به روزبه انداخت و گفت: «خب، این افکار همان زبانه های آتشی هستند که از شومینه به حوالی پراکنده می شوند و به ما آسیب می رسانند. ما هم باوجود احساسات منفیِ درون مان، این زبانه ها را توجیه می کنیم و در مجاورشان استراحت می گیریم.

بوسیله خودمان می گوییم که “اکنون با یک بار خوردن، اتفاقی نمی افتد و بخشی سس گوجه فرنگیِ بیشتر کسی را نکشته است.” اما پس از زمان کوتاهی ناامید می شویم و دوباره خودمان را مذمت می کنیم تا با این احساسات مقابله کنیم.

به تالار ورزشی می رویم، تمرینات تنفسی را شروع می کنیم و حتی پیاده روی کامل را در پروگرام روزمره خود استراحت می دهیم. اما پس از مدت کوتاهی، هیبت مان به خودمان فروکش می یواش و مکرر نوشیدن های خشمناک را آغاز می کنیم.

احساس واقعی ما این است که گرسنه هستیم و باید چیزی بخوریم، ولی ذهن ما با این موضوع ضد است. ذهن مان مدام گوشزد می کند که “اضافه قطع داری و فردا باید رژیم را اول کنی. فردا نمی توانی نان بیشتری بخوری و برنامه تغذیه و کالری ات را باید کنترل کنی.”

احساسات ما با دریافت چنین هشدارهایی از طرف ذهن مان، شرایط را تهدیدآمیز و خطرناک تلقی می کنند و درنتیجه، فرمانِ اسقاء کردن بیشتر غذا را صادر می کنند و بوسیله این ترتیب، ما دچار پرخوری عصبی می شویم.» چطور باید با پرخوری احساسی و عصبی مقابله کنیم؟



اغلب مردم ها این ذهنیت را دارند، که ضخیم شدن و چاق بودن باعث اندک ارزش نم شدن زندگی شان می شود. چاق بودن باعث می شود که ما نتوانیم شکل هایی را که دوست داریم، بپوشیم. حتی باعث کمتر شدن کارمایه مان بخاطر بازی، تکان و تفریح می شود.

در مقابلِ همۀ اینها، لاغر بودن بوسیله آدم احساس اعتماد بوسیله نفس بیشتری می دهد. لاغر وجود داشتن باعث می شود که ما در هنگام پیاده روی اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشیم و سرمان را قدیم بلندی بگیریم.

بسیاری از ما خوردن را مفید متجاوز کیف بخش و مهم در زندگی می دانیم. بیشترمان احتمالا علاقۀ زیادی بوسیله خوردن پیتزا، چیپس، شکر، نان و شکلات داریم. تو ذات حال، می دانیم که خوردن مداوم این خوراکی ها ضرر دارد و باعث چاق تر شدن مان می شود.

اگر حصه آن دسته از افرادی باشیم که علاقه فراوانی به خوردن چنین خوراکی هایی داریم، پس حتما داخل دسته افرادی که تمایل به لاغری و رژیم شهود دارند نیز قرار می گیریم. پرخوری نفوذ کردن غیرعادی ای نیست. این واکنشْ غریزی است و گمان بروز آن در طبیعتِ بدنی هر ویژگی وجود دارد. اما مهم ترین سیلان راه مقابله با چنین واکنشی است؛ به خاص زمانی که این واکنش تحول بوسیله اختلال در بدن می شود.

پزشک دربارۀ این موضوع به روزبه نصیحت کرد: «اگر تصمیم پژمرده ای که با پرخوری عصبی ات بجنگی، فاتحه باید با افکارت مبارزه کنی. برای این کار لازم است افکار سلبی خودت را وقوف کنی و آنها را تو پیش نویس ای مطلب کنی؛ سپس هرروز صبح یک صفحه از آن را تو موافق خویشتن فراغت دهی و همواره به آن توجه کنی. بوسیله این ترتیب، قدرت افکار سلبی را از بین می بری.» خراج گیری

اگر فکر می کنید شما هم مشابه روزبه دچار پرخوری احساسی و تندخو هستید و هیچ رژیم و ورزشی بخاطر تان کارساز نبوده است، بهتر است مطلع افکار خود را کنترل کنید. تشویق های ذهنی خود را بشناسید و آنها را مطلب کنید.

به این ترتیب، وقتی هرروز از خواب ملتفت می شوید، می توانید انتخاب های محکم تازگی با توجه به وضعیت زندگی تان داشته باشید. خب، یک نفس ژرف بکشید و شروع کنید. در ادامه بخوانید: علائم اختلال پرخوری؛ دلایل و راه های درمان آن
کمپانی برلیانس یکی از برندهایی است که برای ایرانی ها غریبه حلق و اتفاقاً به نشانی یکی از خودروسازان جدید در جهان خویشتن را معرفی کرده است. این کمپانی اگرچه فعالیت ابتدایی خویشتن را با مونتاژ و کپی کاری آغاز کرد، اما داخل حال مهیا خریدخودرو برلیانس به نشانی یکی از گزینه های سبد ابتیاع ایرانی ها معرفی می شود. خودروهای این انبازی کیفیت مناسبی دارند و با توجه به مقدار آن ها نبوغ رقابت با اکثر محصولات متوسط داخل سطح بازار را دارند.
عاری در نظر شهود مسئله قیمت برلیانس خواه حجم فروش و فروش برلیانس درون بازار، امروز می خواهیم به معرفی کمپانی برلیانس بپردازیم و ببینیم که چه محصولاتی تو ایران دارد.

نمود کمپانی برلیانس با تولید مینی ماچ

کمپانی برلیانس دامنه های ابتدایی وجود خود را درون سال ۱۹۹۲ با مونتاژ و تولید خودروهای مینی بوس برداشت. ابتدای فعالیت این انبازی به همکاری با تویوتا اختصاص داشت و انحصاری به نام یانگ رونگ بنیانگذار این همکاری وجود. بوسیله مرور زمان این باهم اتحاد کردن به سمت خودروهای سواری بی قراری لول کرده و درون سال ۲۰۰۳ با یک قرارداد با شرکت بی ام و آلمان، به نعوظ رسمی خبردار حوزه خودروسازی بین المللی شد.
کمپانی برلیانس یکی از تولید کننده خودروهای لوکس غربی تو بازار چین وجود که آمار فروش قابل توجهی داشت. زنهار باواریایی ها و به طور خاص همدستی بی ام و از این خودروساز باعث شد که به قرار در کشورهای اروپایی برای خویشتن خریدار دست و پا کند و درون سال ۲۰۰۸ بیدار بازارهای جهانی شد. جالب این که در سال ۲۰۰۹ این شرکت یکی از ۸ خودروساز مبصر چینی محسوب می شد.
آمارها نشان می دهد که کمپانی خودروسازی برلیانس هم داخل زمینه تولید خودروهای سواری و بی آرامی درون بنیاد تولید مینی ماچ قاهر انجام کرده است. درون سال ۲۰۰۹ آمار سودا خودرو سواری برلیانس ۱۵۰ هزاره عدد و فروش خودروهای مینی بوس این همکاری ۸۰ هزار عدد بود. جالب اینکه کشورهای مختلف از عموم عنف جنوبی، استرالیا، شیلی و کلمبیا هم از جمله مشتریان این شرکت محسوب می شدند. قرارداد با بی ام و به عنوان یک عمه عود



بدون تردید دلمه شدن قرارداد با شرکت بی ام و در سال ۲۰۰۳ برای کمپانی برلیانس بوسیله عنوان یک خال عقب نشینی شناخته می شد. این شرکت شهریه تولید برلیانس های مطابق با پلتفرم بی ام و سری ۳ و سری ۵ و نیز بی ام و x۱ را برعهده داشت. با وجود این که برخی از قطعات این خودروها مستقیماً از سرزمین آلمان هوشیار می شد، ولی در فداکار از این خودروها تغییراتی بوسیله وجود آمد که حتی نسبت به نسخه های اصلی اختلاف داشت و بوسیله همین دلیل معامله وفروش برلیانس رونق بیشتری گرفت. همدستی کمپانی برلیانس با خودروسازهای ایرانی



اگر خودروهای شرکت پارس خودرو را دیده باشید، تا حدود اضافی قسمت جلو و ورودی هوای این خودروها به خودروهای بی ام و شباهت دارد. شرکت پارس خودرو در باهم اتحاد کردن با باهم اتحاد کردن برلیانس مواجب تولید برلیانس H320 و همچنین H330 را بر عهده گرفت. در طرف دیگر شریک سایپا بی قراری مسئولیت تولید فدایی از خودروهای این شرکت را بر عهده گرفت که برلیانس H230 و همچنین برلیانس V5 از محصولات این شریک شدن حیات.
به نظر می رسد که ظاهر زیبا و همچنین کیفیت ساخت خودروهای برلیانس توانسته باشد که توجه بسیاری از ایرانی ها را به خود احضار کند. امروزه می بینیم که مقدار خودرو برلیانس با توجه به میزان های مختلف درون بازار ایران متفاوت است، اما بسیاری از ایرانی ها حاضر به پرداخت قیمت های بالایی برای این خودروها هستند. این موضوع مدال می دهد که کمپانی برلیانس برای حضور کوشا در بازار ایران فرمان سختی ندارد و به راحتی می تواند با سایر شرکت های خودروسازی چین رقابت کند.
اگر از روز متولد اولین کمپانی برلیانس در دیدن بگیریم، در حدود ۲۷ سال از فعالیت این شرکت می گذرد. این داخل حالی است که حمایت خودروساز آلمانی از این مشارکت به نشانی یک نقطه توشه برای آن محسوب می شود و به همین دلیل آمار فروش این خودرو درون ایران بی قراری نسبتاً بالاست. برای درک بهتر این موضوع شما تنها می توانید کلید واژه فروش برلیانس را در سایت خرابه تفحص کنید تا متوجه آمار خرید و خرید آن شوید. فقط کافی است بوسیله این موضوع خاطر کنید که آمار بیع باهم اتحاد کردن برلیانس داخل بازارهای جهانی سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۵ چیزی داخل حدود ۵ میلیون خودرو بوده است.

منبع : ویرلن
حدود یک ماه از قبول این تسهیلات می گذرد و روند صیقل آنها در هفته های گذشته متجاوز کند حیات که با توجه به فرارسیدن فصل گرما، مردم از این وضعیت گلایه های زیادی داشتند. اما حالا مسئولان استان از شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات طی یک هفته اخیر داخل مناطق سیلاب زده استان خبر می دهند، هرچند هنوز با نقطه مطلوب بور وجود دارد. دغدغه های مرم برای ساخت مسکن

یکی از اهالی ماژین در گفت وگو با روزنامه نگار همشهری می گوید: روانی تشکیل پرونده و صیقل ها نسبت بوسیله قبل زیاد بهتر شده است. قبلا شعب بانک های عامل داخل منطقه حضور نداشتند، اما حالا این بانک ها درون منطقه ماژین برای رفاه انسان برقرار شده اند. «احمد قاسمی» می افزاید: مردم ماژین حکم ساخت خانه را با استفاده از تسهیلات بانکی مبدا کرده اند و کامل دغدغه آنها تکمیل حکم قبل از عزل زمستان است. وی بیان می کند: بخاطر دریافت تسهیلات تعدادی از انسان با مشکل ضامن مواجه هستند و انتظار دارند درون این ماخذ بانک های عامل همکاری لازم را داشته باشند.

این شهروند با رمز بوسیله این که داخل عزل گرما حزن انسان ماژین دچار مشکلاتی هستند، ادامه می دهد: الان با شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات بسرنوشت شوم دچار کردن مهمی از مشکلات مردم برای خرید مصالح و ساخت مسکن حل شده است. قاسمی می گوید: اشتیاق داریم، علاوه به خشکی امدن پرداخت تسهیلات در بخش مسکن، دولت به پرداخت تسهیلات بخاطر اشتغال مردم منطقه نیز توجه داشته باشد چراکه اکثر مردم دامداری و کشت خویشتن را از دست داده اند. وی می افزاید: قطعا آدم منطقه باید جوهر درآمدی داشته باشند تا بعد بتوانند تسهیلات بانک ها را صیقل کنند. ۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند

مدیرکل بنیاد ساختمان استان ایلام تو گفت وگو با خبرنگار همشهری تقریر می کند: صیقلی تسهیلات در مناطق سیل خورده استان خوشبختانه خلال یک هفته اخیر قضیه بسیار انعام پژمان و حدود ۴۹۰۰ نفر برای دریافت آن به بانک های عامل شناساندن شده اند. «حبیب الله محبی» می افزاید: از این تعداد بالغ بر ۲ هزاره نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند. اولویت صیقل تسهیلات با مناطق ماژین دره شهر و چم شیر سیروان است.  وی ادامه می دهد: تسهیلات تاسیس خانه روستایی دربرگیرنده ۴۰ میلیون تومان بدهی ارزان قیمت و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض، تسهیلات تاسیس واحدهای مسکونی شهری حزن دربرگیرنده ۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت و ۱۲ میلیون تومان وام بلاعوض است.

محبی با اشاره به این که بر پی سیل ویرانگر فروردین ماه امسال، علاوه بر خرابکاری زیرساخت ها، ابنیه و اراضی کشاورزی، بوسیله ۱۶ هزاره و۶۰۰ واحد مسکونی نیز در استان ایلام خسران هوشیار شده است، می گوید: تاکنون ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۷۰ میلیارد تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان از سیل همچنین پرداخت شده است. وی با اقرار این که تکاپو می شود تا انتها ماه ساری تمامی انعقاد قراردادها بین افراد خسارت دیده و بانک ها انجام و ضرر دیدگان برای دریافت تسهیلات بوسیله بانک های عامل معرفی کردن شوند، ادامه می دهد: سیلاب به مسکن مردم درون ۲۷ بخانه برگشتن و ۳۷۹ روستای استان ضرر زده است.

این مسئول بیان می نرم: به متقاضیان ستاندن تسهیلات شهری و روستایی، پس ازآن از پی کنی و احداث فونداسیون ۱۶۰ کیسه سیمان مجانی اهدا می شود. وی ادامه می دهد: تاکنون ۱۷ کالبد سیمان رایگان برای تاسیس منازل در مناطق سیل زده ایلام عرضه شده است. محبی می گوید: بانک ها قول دادند در زمینه ضامن برای پرداخت تسهیلات نهایت شریک را با انسان داشته باشند که این موضوع می تواند به ترفیع امور دستیار بطی ء.

وی اظهار می نرم: هم اکنون زمین برای جابه جایی روستای چم شیر همچنین آماده شده است که بوسیله زودی صیقل تسهیلات به آدم این منطقه برای ساخت مسکن در کمترین زمان ممکن انجام می شود. محبی گفت: با شتاب گرفتن صیقلی تسهیلات، کار واحدهای تعمیری تا مردادماه و واحدهای احداثی تا انتهای سال جاری به خاتمه می رسد. قضیه حکم بانک ها برای صیقلی تسهیلات مطلوب شد

استاندار ایلام نیز در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده ایلام گفته است: تیمار زمان حال فقره استقرار بانک های عامل درون مناطق سیلاب زده استان توسط بن ساختمان انجام و طی هفته گذشته روانی پرداخت تسهیلات مطلوب شده است. «قاسم سلیمانی دشتکی» امتداد می دهد: اینجا لازم می دانم از عملکرد خوب بانک های عامل و شالوده خانه بوسیله خاطر تسریع پرداخت تسهیلات به مردم تشکر کنم. وی اقرار می یواش: به طور قطع طی هفته های آینده اکثر سیل زدگان تسهیلات خود را دریافت می کنند. استاندار ایلام می گوید: اگر افراد برای شهود تسهیلات مراجعه نمی کنند، باید اطلاع رسانی قوی رخساره بگیرد. چنانچه هم آنها مراجعه می کنند و بانک ها اقدام نمی کنند، بانک ها مرتکب سرکشی می شوند.
به گزارش مانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اوو مورالس مهتر جمهور بولیوی تأکید کرد، مسکو در تکاپو است تا یک مرکز هسته ای منحصربه بی نظیر در بولیوی روش اندازی بطی ء.

بنا بر این گزارش، مهتر جمهور روسیه گفت: «همکاری با بولیوی بُعد راهبردی دارد و مسکو بر تحکیم تبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری با این ناحیه تاکید دارد.»

وی افزود: «در حال حاضر پروژه ای برای ابداع مرکزی هسته ای در بولیوی بود دارد، طرحی که در نوع خویشتن انحصار به فرد است و محکمی انرژی مسالمت آمیز را دنبال می یواش.»

رئیس جمهور روسیه امتداد داد، «باید بر زمینه عادت بین الملل بوسیله حاکمیت کشورها احترام گذاشت و مسکو تحریم های یکجانبه را مردود می داند... شفاعت خارجی داخل ونزوئلا شایان پذیرش نیست.»

مهتر جمهور روسیه همچنین بروز امیدواری کرد که مذاکرات میان نمایندگان «نیکلاس مادور» مهتر جمهور ونزوئلا و مخالفان این ملک درون نروژ که قرار است با میانجیگری این کشور اروپایی نتیجه بسرنوشت شوم دچار کردن باشد و بوسیله عادی سازی اوضاع تو این کشور آمریکای لاتین بیانجامد.







مورالس همچنین در این جلسه خبری تأکید کرد، بولیوی چندین توافقنامه با روسیه در زمینه های مختلف و در راستای تقویت روابط میان دو ملک دستینه کرده است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در آمریکای لاتین و به ویژه اخیرا در رابطه با ونزوئلا افزود: «ما به کارگیری زور علیه هر کشوری و مداخله داخل امور کشورهای دیگر را مردود می دانیم.»

پس ازآن از امتناع آمریکا از قبول مشروعیت بزرگواری جمهوری کبد ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، «سفره گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به قیافه غیرقانونی رئیس جمهور این قلمرو خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر مشت به اقداماتی از عموم کودتا و طلبیدن زنهار نظامیان علیه مادورو زد که همه آنها تا کنون انقراض خورده است.

روسیه از زمان رفتار «سفره گوایدو» داخل شناساندن خویشتن به عنوان رئیس جمهور و تحرکاتش برای ایجاد کودتای نظامی درون ونزوئلا، از او و حامیان آمریکایی اش به دلیل تکاپو برای کنار زدن دولت عرفی «نیکلاس مادورو» به شدت انتقاد کرده است.
شاید عنوان این مطلب برایتان یادآور داستان های علمی تخیلی باشد؛ ولی امروزه ایده ی انتقال صنایع وزین به فضا دیگر یک رؤیای دور از دسترس به احصائیه نمی آید. داخل گزارشی که در ژورنال علمیدیسکاور منتشر شده، آمده است که ما برای تضمین بقای گونه ی خود نیاز داریم به جای اتکا پهلو منابع محدود باقیمانده روی زمین، حصول منابع از سیارات و سیارک های دیگر را آغاز کنیم. فیل متزگر، دانشمند علوم سیاره ای در دانشگاه سنترال فلوریدا درون مصاحبه ای با دیسکاور می گوید:منظومه ی شمسی می تواند بستری بخاطر یک صنعت عظیم با ابعادی یک میلیارد انطباق نسبت به صنایع زمینی باشد. وقتی شما اول به ایجاد یک تمدن زیاد بزرگتر می کنید که حدود آن فراتر از حجم زمین است، خواهید دید که نوع کارهایی که چنین تمدنی می تواند ارتکاب دهد، بسیار فراتر از قدرت حساسیت ما است.

سرمایه گذاری تو هوا

منابع ما روی زمین مدام درحال کاهش هستند و از سوی دیگر، جمعیتمان نیز روبه افزایش است. این معادله به وضوح نشان می دهد که ما با یک بن بست مواجه ایم. بنابر همین استدلال، طی دهه ی اخیر تماشایی شکل گیری و رشد رسته ی جدیدی از مشارکت ها بوده ایم که سرود دارند مقدماتی پیش گامان عرصه ی بهره برداری از منابع فضایی باشند.

بخاطر مثال، همدستی Planetary Resources در این مدت، موفق به جذب سرمایه ای چند ده میلیون دلاری شده تا به کمک آن فناوری های حصول منابع سیارکی را ترقی دهد. اما مشکلات مالی باعث شده است که این مشارکت انجام ابتدایی مأموریت اکتشافی سیارکی خود را برای مدت نامعلومی بوسیله تأخیر بیندازد.

به نظر می رسد میلیاردر معروف دنیای فناوری، مدیرعامل شرکت های بلواورجین و آمازون نیز بااطلاع مغاک شده باشد. جف بزوس طی بیانیه ی اخیر درمورد پروژه ی سطح نشین قمری همکاری خود می گوید:دلیل اینکه ما قصد عزیمت به محیط را کرده ایم، نجات سیاره ی زمین است. مصاحبت از یک (محاسبه ی) ریاضیاتی است. این اتحاد بالاخره رخ خواهد داد.

حتی ناسا نیز بوسیله لطافت تصمیم خویشتن را برای یک سرمایه گذاری چند میلیون دلاری روی فناوری هایی باهدف اکتشاف در دهانه های ماه و حصول سیارک ها اطلاع دادن کرده است. منابع رو به اختتام زمین تنها دلیل احتیاج ما به اکتشاف درون عمق فضا زدودن. دسترسی به انرژی خورشیدی نیز در هوا بسیار بهینه تر از سطح زمین است. نیروگاه های خورشیدی مستقر داخل مدار می توانند منبعی بی ته و اسکان ناپذیر از انرژی را به شکل امواج مایکروویو یا لیزر بوسیله سطح زمین ارسال کنند. همان طور که پیش تر نیز در مقاله ای در زومیت در این باره توضیح داده شد، این طرح یکی از دستور کار های جدی چروک برای تأمین انرژی خود تا سال ۲۰۲۵ است.Greenpeace 2.0مقاله های مرتبط:عصر نوین صنعت فضایی؛ چالش ها و فرصت های آیندهتب طلا در فضا؛ رقابتی که منظومه شمسی را تا پنج قرن آینده تهی از منابع خواهد کردپنج سؤال اخلاقی درباره نحوه مصرف از ماه

اما همه ی کارشناسان درباره ی دستاورد واقعی چنین دستور کار هایی اتفاق نظر ندارند. چند ماه پیش، گروهی از دانشمندان طی اجلاسی گرد هم آمدند و با امضای یک طرح پیشنهادی، درخواست خویشتن را مبنی بر نگاهداری از ۸۵ درصد از منابع منظومه ی شمسی دربرابر اقدامات ترقی ای بشر اعلام کردند. دانشمندان هشدار داده اند که درصورت لباس گیری یک رقابت فضایی بر روال استخراج منابع فضا، تنها درعرض ۵۰۰ سال، طاس منظومه ی شمسی از منابع تهی خواهد شد. مارتین الویس، اخترفیزیک شناس ارشد رصدخانه ی اخترفیزیک اسمیت سونیان و از نویسندگان ارشد طرح پیشنهادی یادشده در مصاحبه ای با گاردین می گوید:وقتی منابع منظومه ی شمسی بوسیله طاسی حصول شوند، دیگر جایی برای ما وجود نخواهد داشت.

دامنه های ابتدایی

هنوز کارهای زیادی باید ازسوی دانشمندان انجام گیرد تا درنهایت صنایع فضایی و استخراج منابع آن شکل واقعیت به خود بگیرد. ولی اقدامات اولیه برای شکل پذیری آینده در حال انجام هستند. پنج سال پیش، باهم اتحاد کردن Made In Space نخستین شرکتی بود که موفق بوسیله طبع سه بعدی یک شی درون محیطی با گرانش صفر شد. درادامه همچنین این شرکت تو سال ۲۰۱۸، موفق بوسیله عقد یک قرارداد مهم با ناسا شد و هنگام آن، فعالیت خویشتن را بخاطر تاسیس یک سیستم تولید فلزهای هیبریدی باهدف اکتشافات فضایی آغاز کرد. این همکاری ترانه دارد تا قطعات فلزی از جنس تیتانیوم و آلومینیوم را با گرید کاربردهای فضایی را ازطریق چاپگرهای سه اتیه طبع یواش.

آژانس فضایی ژاپن (JAXA) نیز اخیرا مظفر شد فضاپیمای سطح نشین خود را با معروفیت Hayabusa2 کنار سطح یک سیارک کوچک فرود آورد. تو اسفند سال گذشته، این سطح نشین حتی توانست با شلیک یک گلوله به جانب سطح این سیارک، بخشی از مزار سیارک را مدل برداری کند.

با حیات این طور مجاهدت هایی ما هنوز بور ی اضافی تا تحقق یک تمدن فضایی به خشکی امدن محور ی استخراج منابع فرازمینی داریم. ما هنوز نمی دانیم تکلیف عبث مالکیت منابع استخراج شده از فضا چیست و چه کشوری می تواند چنین ادعایی را مطرح کند؛ موضوعی که خود احتمالا محل نهضت های دیپلماتیک فراوانی در آینده‎ ی این صنعتی خواهد بود.

آینده بوسیله هر شکلی که رقم بخورد، باید توجه داشت که فرصت امروز ما محدود است. تغییرات اقلیمی هر روز با غلبه بیشتری جهان را درمی نوردد و منابع زمین همچنین روبه تکمیل هستند. همه ی این ها خویشتن دلیلی شده است که نگاهمان را به افقی فراتر از سیاره ی خویش داشتنی خود بدوزیم و امیدوار باشیم که بتوانیم پیش از آنکه بسیار دیر شود، تمدن خود را به عمه ای امنیت برسانیم.بیشتر بخوانید:آزمایش موفقیت آمیز سیستم در رو اضطراری کپسول اوریون ناساگشتی در ساختمان ارسی سرگئی کارالیوف؛ معمار برنامه فضایی شورویناسا ایستگاه فضایی بین المللی را تجاری سازی می کندتب طلا درون فضا؛ رقابتی که منظومه شمسی را تا پنج صد آینده خالی از منابع خواهد کردانجام موفقیت آمیز مقدماتی آزمایش ویرایش DNA در فضا
به گزارش خبرگزاری فارس ایرج فرزانه رئیس جامعه جراحان داخل مجله ای خطاب بوسیله رئیس قوه قضائیه، هواخواه حذف ماده ۴۷ آئین مجله اجرای احکام کیفری شد که در این ماده آمده از اعضای بدن محکومین به اعدام مصرف شود.  

دکتر فرزانه تو نامه اش می نویسد: «استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام سابقه بسیار ناخوشایند، مذموم و به شدت نقدپذیر دارد و نه تنها کمک چندانی به نیازمندان نخواهد کرد، بلکه آبروی احترام برانگیز پدیدهپیوند اعضارا ...پایین تر سوال خواهد سرما.»

حکیم فاضل در قدری دیگری از روزنامه اش می گوید به عنوان یکی از محور گذاران پیوند اعضا درون ایران پس از انقلاب شخضا حاضر به کاربرد از این «روال مذموم» نخواهد بود.

قبلا غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده بود که از سوی قوه قضائیه هیچ ابلاغیه، آیین نامه و دستورالعملی در تک اهدای عضو توسط محکومان به قصاص، اعدام و سایر محکومیت های کیفری تصویب و ابلاغ نشده است.

او درون  یکم تیرماه، در رابطه با اهدای پیکر از ملک محکومان گفته وجود: »قطعا موضوع اهدای عضو به رخساره داوطلبانه از ملک محکومان، نیازمند بررسی های فقهی، حقوقی، بهداشتی و پزشکی، اجتماعی و اجرایی است و اگر صبر باشد در این زمینه نفیاً خواه اثباتا غرض گرفته شود، همه ابعاد آن بررسی خواهد شد.»

اسماعیلی تاکید کرده بود: «به خشکی امدن همین اساس، در آیین روزنامه نحوه اجرای احکام حدود، ایجاب حیات، کمیت عضو، قصاص نفس و عضو و ... که اخیرا قبول و ابلاغ شده است، این نکته مورد اشاره قرار پژمان که اگر فردی از محکومان شخصا، داوطلب اهدای عضو، قبل و بعد از اجرای مجازات باشد، کمیسیونی مختلط از معاونت حقوقی انباره قضائیه، وزیر دادگستری و رئیس سازمان پزشکی قانونی، با مطالعه جهات متنوع دستورالعملی را تهیه و ارائه کنند.»

اسماعیلی گفته وجود: «به نعوظ غریزی داخل آن دستورالعمل اینکه این درخواست قابل اجابت است خواه خیر، و اگر قابل اجابت بود ضوابط فقهی، حقوقی، پزشکی و اجتماعی و اجرایی آن چگونه خواهد بود، تبیین خواهد شد و درون نهایتا اینکه در حال حاضر درون این موضوع هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.»
برای همهٔ ما پیش آمده که اسیر هیولای حسادت شویم! هیچگاه کس از چنین احساسی خوشش نمی آید؛ به ویژه اگر داخل رابطه عاطفی باشد. پس چطور می توانیم پیاده شدن این دریافتن قدرت کنیم و رابطه ٔ عاطفی شاد و سالمی داشته باشیم؟ خبر خوب اینکه هرچند شاید همیشه آسان نباشد، اما بی تردید، غلبه به خشکی امدن عاطفه حسادت، شدنی است. با ما باشید تا به شما بگوییم که سبب حسادت در رابطه عاطفی چیست و چطور می توانید به خشکی امدن آن قدرت کنید.

حتما بخوانید:چگونه داخل یک تماس عاطفی حسادت خویشتن را کنترل کنیم؟۵ نشانه که می گوید رابطه عاطفی شما جدی شده است۱۱ دلیلی که باعث ضعف خوردن رابطه عاطفی شما می شود چه عواملی باعث ناامنی و حسادت در ارتباط عاطفی می شود؟

شاید درباره واکنش عزت لحظه پایین بر روابط عاطفی زنان و مردان چیزهایی شنیده باشید. عوامل واریته ممکن است انگیزه حس ناامنی و حسادت تو رابطه عاطفی شوند، اما ریشهٔ همهٔ آنها یک چیز است: اینکه حس نیکوکاری دربارۀ خودمان نداریم!

البته که استثنا بی قراری وجود دارد: امکان پذیر است آدم با عزت وقت و احسان باشیم اما از بدِ حادثه، کسی را انتخاب می کنیم که بوسیله ما خیانت می بطی ء. گمان رخداد این طور چیزی وجود دارد اما افراد با حرمت نفس بالا که برای خود مقدار قائل اند، معمولا محدودیت را به عنوان شریک شدن عاطفی موجودی انتخاب می کنند که با آنها امین و افضل رفتار بطی ء.

یکی از پا بر جا ترین دلایل جاه وقت پایین (و در نتیجهٔ آن، حس ناامنی و حسادت)، دوران طفولیت پرمشکل یا بحرانی است.

عدد صغیر درون طی متولد مانند رایانه ای خالی است که هیچ برنامه ای روی آن گمارش نشده است. با گذر زمان، آنچه جلوی نوزاد گفته و ارتکاب می شود، در روانش نقش می بندد و شخصیتش را شکل می دهد.

در عبور زمان، «عقیده» پدر و مادر به «باور» کودک دگرگونی می شود. به عبارتی اگر بابا و مادر ما را تنبل، بی هنر و شکست خورده بدانند، ما سرانجام باور می کنیم که تنبل، بی هنر و شکست خورده هستیم. در مقابل اگر والدین مستمر تأکید کنند که چقدر ما را دوست دارند یا به ما افتخار می کنند و اینکه ما از عهدهٔ هر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش برمی آییم، ما غم آن را اعتقاد می کنیم!

بنابراین اگر پدر و والده علاقه شان را نشان ندهند و با نشانه ها و گفتار مثبت از ما سخن نگویند، بوسیله طور ناخودآگاه کسانی را بوسیله عنوان مشارکت زندگی انتخاب می کنیم که با دیدگاه ضعیف ما دربارۀ خودمان هم خوانی داشته باشند. حتما بخوانید: تقویت عزت حین شریک شدن عمر تان با ۶ راهکار کاربردی چطور پیاده شدن ناامنی و حسادت در ارتباط عاطفی غلبه کنیم؟



شاید زیاد دچار حس حسادت و ناامنی درون ارتباط عاطفی خویشتن می شوید، اما این به معنی این زدودن که هیچ راهی برای تغییر این وضعیت وجود ندارد و قرار است تا فرجام عمر همین طور پایا بمانید.

راهکارهایی برای غلبه بر این احساس حیات دارد که معاون می کنند یک وابستگی سالم داشته باشیم. در ادامه، به این راهکار ها می پردازیم. ۱. افکار و رفتارهای حسادت ورزانهٔ خویشتن را وارسی کنید

فاتحه باید بدانیم که تا چیزی را به درستی حساسیت نکرده ایم، نمی توانیم تغییرش دهیم. شاید بگویید حس حسادت و ناامنی پرقدرت و آشکار است. هرچند معمولا این راه است، اما تنها آگاهی از بود این حس باعث تغییر خودکار آن نمی شود.

باید افکار و رفتارمان را موشکافانه بررسی کنیم و موقتا وجود آنها را بپذیریم.

می توانیم فرض کنیم داریم به جای یکی از دوستان مان، خودمان را نصیحت می کنیم. احتمالا می فهمیم نصحیت کردن دیگران کثرت آسان تر از نصیحت کردن خودمان است! اگر بتوانیم با نگاهی منطقی افکارمان را باز بپرورانیم، مقدماتی دامنه را برای تحول آنها برداشته ایم. ۲. گذشته تان را مطالعه و جدیت کنید جوهر این احساسات را بیابید

این احساسات از هیچگاه و بی دلیل به حیات نمی آیند. ممکن است این احساسات ریشه در دوران کودکی داشته باشند. مثلا شاید پدرمان به مادر ما غدر کرده است و ما با این تصویر در پسِ حافظه مان بزرگ شده ایم. تو این صورت، عجیب نیست که ظن کنیم همۀ مردها خیانت کار هستند!

این امکان غصه وجود دارد که این عاطفه از تجربهٔ پیشین ما نشئت گرفته باشد. مثلا شاید از نخستین رابطهٔ عاطفی مان زخم خورده ایم و تو نتیجه، اعتماد کردن به دیگران برای مان بغرنج است.

اینکه این افکار از کجا گوهر می گیرند، چندان اساسی حلق اما وقوف دلیل حیات آنها به ما دستیار می نرم. ۳. اگر چنین افکار و حساس دارید، دلیل نمی شود واقعیت همین باشد



یکی از مشکلات اساسی ما آدم ها این است که گاهی هرچه از ذهن مان می گذرد، باورش می کنیم. فکر اینکه چیزی عین دارد، آن را به حقیقت تغییر نمی کند! مثلا امکان پذیر است اعتقاد داشته باشیم مادرمان کودک های دیگرش را بیشتر از ما خویش دارد؛ باوجود این، بیشتر لحظه ها گوهر این طور نیست. پس باید بپذیریم این احساسات و افکارمان مقدور است بی پایه و نادرست باشند.

تقلا کنید افکارتان را منصفانه بررسی کنید و ببینید بر پایۀ این دیدگاه، می توانید آنها را رد کنید یا نه. ۴. همیشه براساس احساسات تان رفتار نکنید

آدم های بسیاری از «دستگاه تصفیه» احساسات خویشتن بی بهره اند! این انسان ها هرآنچه از حافظه شان می گذرد، بی یواش به زبان می آورند؛ همچنین، اگر احساسی ناخوشایند دارند، بدون سبک وزین کردن و تخمین منطقی، بر پایهٔ آن احساس، واکنش نشان می دهند.

این پند بافایده را آویزهٔ گوش تان کنید: پیش از حرف زدن، حرف تان را طعم کنید!

پیش از حرف سرقت کردن و ادا کردن، اندیشه کنید. مجاهدت کنید به درجه ای از خودکنترلی برسید که چیزی نگویید خواه موثر نکنید که بعدتر حسرتش را بخورید، چون امکان پذیر است حرف خواه رفتارتان شرایط را بدتر یواش. ۵. فراموش نکنید که شک درون رابطه، غریزی است

ما انسان هستیم! همهٔ ما تردیدها و ناامنی های خودمان را داریم که گاهی طرز گیرایی را بوسیله رابطهٔ عاطفی مان باز می کنند. این مسئله ای غریزی است.

شک قدری از عمر است. ما نمی توانیم همه چیز را به وارستگی خودمان در آوریم. تنها چیزی که اختیارش بوسیله تمامی در مشت ماست، خود ماست.

شک اندازه های مختلفی دارد. برخی تردیدها طبیعی و حاکی از سلامتی اند، اما برخی دیگر سمّ کشنده ِ وابستگی اند. پس سطح وسواس داخل مناسبت تان را بوسیله پایین ترین اندازهٔ ممکن برسانید. ۶. گفت وگو کنید، گفت وگو کنید، گفت وگو کنید



از اینکه بوسیله همدستی عاطفی تان بگویید احساس حسادت و ناامنی می کنید، خجلت نکشید. همان طور که پیش نمدار گفتیم، همهٔ ما انسانیم و هرازگاهی دچار چنین احساساتی می شویم.

ولی شرکت عاطفی مان ذهن خوان که تراشیدن! او نمی داند ما چه احساسی داریم؛ پس ما باید عاطفه مان را با او تو میان بگذاریم.

این فقره را باید با آرامش و منطق انجام دهیم. غریو زدن، جیغ کشیدن و بَدوبیراه گزارش دادن وضعیت را بدتر می نرم. وقتی به شکلی مثبت دربارهٔ چالش هایمان صحبت می کنیم، درون به خشکی امدن تیمار رابطه را به جلو پیش می بریم و تلاش می کنیم از درک ناامنی مان بکاهیم. ۷. باورهایتان دربارۀ رابطه داشتن و نیز سرشت انسان را بررسی کنید

چنانچه در قوم ای نابهنجار مبصر شویم، احتمالا الگوهای بسیار منفی رابطه را فرا می گیریم. خوب یا بد، ما رفتار در وابستگی را با مشاهدهٔ پدر و مادرمان فرا می گیریم. بابا و مادر الگوهای ما هستند.

پس اگر پدر و مادرمان از ازدواج سندیت احساس خوشبختی نکنند و بی وقفه بوسیله یکدیگر مشکوک باشند، احتمالا با این باور بزرگ می شویم که مردم قابل اعتماد وجود ندارد. اما جوهر چیز دیگری است، حتی اگر به تصادف با انسان های غیرقابل اعتماد سروکار داشته باشیم. ۸. به رفتار و زبان ِبدن طرف طبق توجه کنید

گاهی احساسات ما بی پایه اند، گاهی حزن نیستند! گاهی ممکن است دلیلی مقاوم بخاطر احساس مان داشته باشیم.

مهم است که چشمی تیزبین برای رفتارهای مشکوک همدستی عاطفی مان داشته باشیم. مثلا آیا او تلفنش را دور از دسترس ما نگه می دارد؟ یا هر زمان وارد اتاق می شویم، آن را پنهان می کند؟ آیا رفتار او عجیب است؟

اگر این طور رفتارهایی می بینید، در معلول دلیلی منطقی و عاقلانه باشید. اگر این طور دلیلی پیدا نکردید، شاید افکارتان فقط زاییدهٔ ذهن تان باشد. ۹. مجاهدت نکنید شرکت عاطفی تان را کنترل کنید



وقتی تو وابستگی عاطفه ناامنی می کنیم، بنابر غریزه می خواهیم مشارکت مان را محدود کنیم. شناخت داریم بدانیم کجا می رود، چرا می رود، با چه کسی است، کی برمی گردد و … . این کار فقط باعث بور گرفتن او از ما می شود. هیچ آدمی مانوس ندارد زیرِنظر باشد و احساس کند دیگران بوسیله اعتماد ندارند.

تا اینکه اگر احساس ناامنی می کنید، بگذارید شریک تان آزادنه روندِ همیشگی عمر اش را دنباله دهد. به دنبال سین جیم کردن او نباشید. ۱۰. چنانچه به راستی شرایط مشکوک است، رفتار کنید

درست است که باید شرکت زندگی مان را آزاد بگذاریم و نباید با او مشابه پرنده ای در قفس اقدام کنیم، ولی این بوسیله انتزاعی این ازاله که بوسیله رفتارهای مشکوک بی توجه باشیم. ما می توانیم بدون اینکه او متوجه شود، جستار کنیم.

اگر رفتار شریک تان نادیده است خواه چیزی پیش آمده که باعث اضطراب تان شده است، سرِ مصاحبت را باز کنید و حرف را به این موضوع بکشانید. کسی که چیزی برای پنهان کردن ندارد، روراست حرفش را می زند.

اگر شریک تان، به سادگی و بی نگرانی، تعبیر کردن مناسبی برای رفتارش نمایش کرد، احتمالا مشکلی وجود ندارد. اگر این گونه نبود، یک جای فقره می لنگد. ۱۱. انفراد های مثبت خودتان (و مشارکت عاطفی تان) را یادداشت کنید

درک ناامنی در تماس شاگرد از این باور است که «به اندازۀ کافی بخاطر طرف موافق خوب نیستیم!» اما فراموش نکنید که همهٔ آدم ها ویژگی های مثبت واریته دارند؛ تنها باید آنها را بشناسیم.

هر انفراد ای از خودتان را که به نظرتان مثبت است، یادداشت کنید. با این کار دلایلی پیدا می کنید که نشان می دهند نباید عاطفه ناامنی کنید.

این فهرست را بخاطر همدستی تان بی آرامی تهیه کنید. خلال حسادت، ما عزب کنار افکار منفی تمرکز می کنیم: هم در تماس با خودمان و هم در رابطه با طرف طبق. پس محدودیت های مثبت انبازی تان را یادداشت کنید و عایق پرسه زدن حافظه تان در سرزمین افکار سلبی شوید. ۱۲. مشاورهٔ حرفه ای بگیرید



خیلی ها گمان می کنند مراجعه به مشاور نشانهٔ ضعف است. این به هیچ اسکناس حقیقت ندارد.

مقبول اینکه باید روی خودمان، حرمت نفس مان و حس ناامنی مان حکم کنیم، رفتاری شجاعانه است. چنانچه می توانید، کمک حرفه ای بگیرید. مشاور و درمانگر خوب می تواند به ما داخل شناسایی دلیل عاطفه مان و غلبه پهلو آن کمک بطی ء. او ما را در حروف درمان و مناسبت ای سالم و مسرور راحتی خواهد داد. ۱۳. از مقایسۀ خودتان با دیگران مشت بردارید

یکی دیگر از حقیقت های احساس ناامنی در رابطه، مقایسهٔ خودمان با دیگران است. با خویشتن پندار می کنیم دیگران از ما زیباترند، ویژگی های شخصیتی بهتری دارند خواه بیشتر پول درمی آورند.

باید مشت از مقایسهٔ خودتان با سایرین بردارید، چون شما یگانه هستید. خودتان را دوست داشته باشید!

چنانچه نمی توانید از این فقره دست بکشید، دست کم به آدم هایی فکر کنید که از آنها بهترید! نه اینکه آنها را قضاوت کنید؛ فقط از زاویه ای دیگر به رخداد نگاه کنید. بدین ترتیب، دلایل بسیاری برای شایستگی و دانستنِ قدرِ خودمان معین می کنیم. ۱۴. آن حرمت عاشق خودتان باشید که بتوانید با از مشت اعطا کردن او به خشکی امدن بیایید

یکی از عوامل مهم احساس حسادت و ناامنی، دوست نداشتن خودمان است. این احساس بوسیله ترس از عزب ماندن می انجامد.

ریشه این است که آدم های بسیاری به خاطر ترس از عزب ماندن، ترجیح می دهند بستگی ای مریض و مسموم را دنباله دهند! به راستی چرا؟ چرا رخصت می دهیم کسی هرطور دلش میل با ما اقدام کند، تنها به این دلیل که می خواهیم ارتباط (اگر بتوان نامش را رابطه گذاشت) داشته باشیم! این کار را نکنید!

تکاپو برای حفظ کردن وابستگی ای ناسالم، تیر عشق نیست؛ نشانهٔ قلق است.

عاشق خودتان باشید! این طور می توانید به دنبال گزینه هایی برای خودتان باشید که معیارهای بهتری دارند. زمانی که خودمان را بپذیریم و بوسیله آنچه شایستهٔ ما نیست، قانع نشویم، اعتماد بوسیله دم بیشتری خواهیم داشت. بعد هیجان ها و احساس ناامنی مان به تدریج از بین می قضیه. خلاصهٔ نطق

همان طور که احتمالا با مطالعهٔ یادداشت تا به اینجا فهمیده اید، استقلال از حسادت و عاطفه ناامنی در رابطه، متجاوز از اینکه به طرف برابر برگردد، به خود ما تماس دارد.

ما باید خودمان را دوست بداریم و بخاطر خودمان ارزش قائل شویم. این گونه احتمالا آدم های بهتری با فردی های خوشایندتری جذب مان می شوند؛ چنین افرادی طبعا قابل اعتمادتر تیمار هستند. چنانچه هم چنین نشود، دست کمتر برای رها کردن کسی که با ما به شکلی ناشایست اقدام می کند، شک نمی کنیم.

شما وابستگی ای شاد و تندرست دارید؟ آیا تابه حال پیش آمده است که دچار حسادت و حس ناامنی شوید؟ درون این طور مواردی چطور اقدام می کنید؟ ما و خیلی های دیگر دوست داریم امتحان تان در این مبنا را با ما درون میان بگذارید. درون دنباله بخوانید: ۱۰ منبع روانشناسانه که می گوید بستگی عاطفی شما چقدر دوام می آورد

تاریخ الکترونیکی

ارج نسخه انگلیسی داخل سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی دلبستگی



اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، خواه تا اینکه خودتان را در رابطه دانا شوید، حتما این تاریخ را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده تاریخچه الکترونیکی
دانشمندان فرمول بسیار ساده ای برای یکی از پدیده ها ی فیزیک کشف کرده اند که به دیدن می رسید یکی از محدوده ها ی دوست ناپذیر فیزیک محسوب می شد: هویدا کردن اینکه چکه ی آب پیش از فرو پاشیدن، چه میزانی از میدان الکتریکی را می تواند تحمل نرم. 

ایالت ها سال فیزیک دانان پدیده ها ی کوچک را بررسی کرده اند؛ ولی با اینکه مفهوم طاسی بعضی از این پدیده ها بسیار سهل بوسیله دید می رسد و به صبر می توان آن ها را تصور کرد، روابط ریاضی پشت این مفاهیم و پدیده ها می تواند به هر شکلی باشد. 

حزن اکنون که فرمول مربوط به حوصله میدان الکتریکی به مایه ی جرعه ی آب کشف شده ، دانشمندان اعتقاد دارند که این فرمول در خیلی از موارد دیگر نیز می تواند به حکم برده شود؛ از پیش رانش فضایی تا طیف سنجی جرمی، چاپ با توان تفکیک درخورتوجه، تهویه ی هوا، تجزیه و تفریق مولکول ها و موارد دیگر. 

قطره ی آبی که از رأس دچار فروپاشی می شود (MIT).

جاستین بروز، دانشجو ی مهندسی مکانیک و فیزیک MIT، توضیح عدل: قبل از به مشت آمدن نتایج، فیزیک دانان و مهندسان شبیه سازی ها ی کامپیوتری فشرده و ثقل کردند تا بتوانند میزان ایستادگی قطره ی الکتریکی شده را ارزیابی کنند. با معادله ی بوسیله دست آمده، هر کسی می تواند فقط با استفاده از مداد و کاغذ و محاسبات ساده، به سرعت رفتار قطره را پیش بینی درنگ.

پدیده ی بررسی شده، پدیده ای نیست که انفراد جاهل از فیزیک دانان برای آن زمان بگذارد و روی آن فکر بطی ء. پدیده ای که بروز و تیمش تو مقاله ی تازه ی خود آن را معاینه کردند، پدیده ای است که حتی چنانچه انسان ها به آن توجه نکنند، قدیم و در هر مکان ی دنیا پیرامون اتحاد می افتد. 

این پدیده زمانی اتفاق می افتد که جرعه ها ی باران خلال افتادن از آسمان تحت تأثیر بازار الکتریکی ابر ها ی طوفانی راحتی می گیرند یا حتی وقتی این قطره ها مادون تأثیر هر بازار الکتریکی دیگر مانند راسته خطوط برق قرار می گیرند.

هنگام رخداد این پدیده، میدان الکتریکی قطره را بوسیله سمت ارتفاع می کشد؛ چراکه بار الکتریکی روی سطح قطره تجمع ظاهر می کند. در این هنگام، کشش سطحی که باعث ماندن مولکول ها ی آب در حالت کروی می شود، در مولکول ها ی H2O از بین می جوی. 

در سال های اخیر، پژوهشگران ریزسیال شناسی از این استعداد برای دست مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش کردن و حرکت اعطا کردن چکه ها به دور راسته ها ی الکتریکی استفاده کرده اند؛ ولی دانشمندان همچنان هیچ راه سهل ای برای شمارش ی حدود پایداری این قطره ها نداشته اند. اراده از محدوده ی پایداری، آستانه یا مرزی است که در آن قطره ها مادون تأثیر فشار بازار الکتریکی از حالت کروی خارج می شوند و فرومی پاشند. این آستانه به رخساره تئوری شمارش می شود.

تغییر شکل قطره با تغییر میدان الکتریکی وارد بر آن

بروز گفت: درون فداکار نقاط، چنانچه میدان الکتریکی بوسیله قطع ی کافی قوی باشد، چکه فرصت آن را پیدا نمی نرم تا نیرو ی الکتریکی را متعادل درنگ و داخل این هنگام، قطره حالت نا متعادل مشهود می درنگ و فرو می پاشد. غصه اکنون به نظر می رسد این آستانه را پیدا کرده ایم.

بروز و همکارانش در آزما یش ها ی خود چکه ها یی را بررسی کردند که روی سطح الکتریکی شده ی فلزی فرود می آمدند و روی آن پخش می شدند. آن ها با کاربرد از دوربین های بسیار سریع از این عریضی ها فیلم گرفتند. 

پژوهشگران با تمرکز بر لحظه ی کنجکاو قبل از فروپاشی قطره ذیل تأثیر میدان الکتریکی و مشاهده ی لباس بحرانی آن در همان لحظه ، دریافتند محدوده ی پایداری با قانون نبوغ اداره می شود. با استفاده از این قانون می نبوغ آستانه ی فروپاشی جرعه روی سطح (ساکن یا متحرک) خواه خلال شناور وجود داشتن در محیط را پیمانه گیری کرد. 

موافق دید دانشمندان، شیوه توان تو مطلع ظرفیت و سو جرعه را لازم دارد؛ درون حالی که راهکار ها ی تئوری قبلی مبدا پشته و شعاع چکه را برای محاسبه ی محدوده ی پایداری جرعه لازم داشت. 

بروز گفت: تا صد سال پیش، رسم بر این بود که از ارتفاع قطره برای تقویم محدوده ی مقاومت استفاده شود؛ اما زمانی که چکه تبدیل شکل می دهد و فرومی پاشد، ارتفاع آن تحول می کند. بنابر این، جریان ی روی ارتفاع ازنظر ریاضی پیچیده می شود. با تمام این ها، حتی با تبدیل شکل چکه مافوق تأثیر میدان الکتریکی تیمار حجم قطره ثابت پاینده می ماند.

با این معادله ی جدید، با دانستن چهار پارامتر از پنج پارامتر مهم شامل کشش سطحی قطره، شدت راسته الکتریکی، گذر دهی الکتریکی هوا و ظرفیت و شعاع قطره، می استعداد تو هر زمانی پارامتر پنجم را اندازه گیری کرد و محدوده ی مقاومت چکه را نیز به دست آورد. 

این موفقیتی است که زمان اضافی بخاطر آن صرف شده و مردم می توانند با فهم تئوری مذکور از آن در زمینه ها ی متنوع بینش کاربرد کنند. همچنین، این فقره ظرفیت استفاده در پروژه ها ی صنعتی مانند الکترو اسپین، فیلتراسیون الکترو استاتیک و حتی فرایند انحلال را دارد.  ابراز گفت: از دید تئوری، نتایج بیش ساده ای از پیچیدگی ها ی ریاضی این مسئله به دست آمده است. 

یافته ها ی این پژوهش در روزنامه ی  Physical Review Lettersمنتشر شد.  بیشتر بخوانید:بحران بی آبی و شهرهایی که درون خموشی خبری از نهل می میرندکشف مخزن بزرگ یخ آب زیر رهبر شمال مریخگل رز؛ الهام بخش روشی هوشمند برای جمع آوری و تصفیه آبتشکیل ماه باعث آمدن آب بوسیله زمین شدکشف اثرات کوکائین در میگوهای آب شیرین انگلستان
جاوید حسینی، نویسنده افغانستانی الاصل رمان های سزاوار سرزنش توجه و مشهوری مانند بادکنک باز و هزار خورشید تابان است. اگر هنوز آثار این سخن سنج را نخوانده اید، تا پایان این نوشته با غلام همراه باشید. حتما بخوانید:شناساندن کتاب نگذار به بادبادک ها شلیک کنند؛ روایتی کودکانه از عدالتکتاب ربه کا اثر دافنه دوموریه؛ ادبیات رذیلت در برابر معصومیتکتاب قمارباز اثر داستایوسکی؛ کتابی برای دوستداران داستان روسیه

سال ۱۹۶۵، کابل. مختصات متولد خالد، در همین دو سه کلمه خلاصه می شود. اما سرمد زندگی جاوید و خانواده اش بوسیله همین سادگی نبوده است. بااین حال، او یکی از خوش شانس ترین شهروندان افغانستان در آن برهه از تاریخ بوده است که توانسته از افغانستان خارج شود. تجربه ای که البته بعد از بازگشت به کشورش، او را درون وضعیت ناخوشایندی راحتی قسط. او وقتی بعد از سال ها بوسیله کشورش برگشت، درک توریست ها را نسبت به ناحیه مادری اش داشت. همان دردی که همه مهاجران، بعداز بازگشت به کشورشان تجربه می کنند. زندگی پرفراز و نشیب خالد

خالد از پدری تاجیک و مادری پشتون، تولد شد. پدرش از کارمندان وزارت امورخارجه افغانستان و مادرش معلم ادبیات فارسی در مکتب حیات. بچگی او درون محله وزیر اکبرخان کابل گذشته است. همان مکانی که محل زندگی شخصیت اصلی داستان «بادبادک باز» بوده است.

خالد حسینی، به خاطر اشتغال پدرش زندگی داخل فرانسه، ایران و ایالات متحده آمریکا را تجربه کرده است. عمر خالد بوسیله واسطه اشتغال پدر، تحت تاثیر مستقیم تحولات سیاسی افغانستان بود. سپس از کودتای حزب سوسیالیست و اشغال این کشور توسط شوروری، آنها از ایالات متحده التماس پناهندگی کردند. او در مصاحبه ای به بی تابی و وحشتی که از روی کار آمدن کمونیست ها در قوم آنها به وجود آمده بود، رمز کرده است.

درخواست پناهندگی آنها توسط دولت آمریکا، پذیرفته شد و آنها تو ایالت سن خوزه ساکن شدند. خالد تجربه دخول به فرهنگی متفاوت از هوا زندگی خویشتن را خاربن فرهنگی کلمه می کند. اما مهاجرت، او را بوسیله سادگی در خود حل کرد. او به زودی وارد دانشگاه شد و درون رشته زیست شناسی مشغول بوسیله تحصیل شد. از پزشکی تا نویسندگی

خالد پس از فارغ التحصیلی در رشته بیولوژی مخبر دانشکده پزشکی شد. او از سال ۱۹۹۳ تا یک سال ونیم پس از انتشار کتاب «بادبادک باز»، بوسیله عنوان فنی مصیبت های داخلی، مشغول به کار بود. پزشکی که احتمالا هیچ نفس فکرش را نمی کرد انتشار مقدماتی کتابش آنقدر با توفیق همراه باشد که او را مجاب بوسیله پیاده شدن گذاشتن پزشکی کند. ولی دنیای ادبیات جذاب خیس از دنیای بیماری ها و درمان ها بود. خالد که نبوغ ادبی اش را از مادرش به ارث محبوس است، داخل همان امتحان اول نویسندگی، با توفیق شگفت انگیزی روبه رو شد. بادبادک؛ امتحان شگفت انگیز نویسندگی



خالد کتاب «بادبادک باز» را در سال ۲۰۰۳ نوشت. شعر این کتاب، در مورد پسری به اشتهار امیر است که در بحبوحه سال های اشغال افغانستان، با قوم اش به آمریکا مهاجرت می کند. ولی چیزی تو گذشته او جا الباقی است. سال ها پس ازآن امیر به افغانستان برمی گردد تا خبری از قدیمی ترین همبازی کودکی اش بگیرد. کسی که به او عاطفه قرض می کرد. غافل ازینکه اتفاقات غیرمنتظره ای در هوی امیر هستند. رسا چیزهایی که او از کودکی در افغانستان و محله وزیراکبرخان جا گذاشته است، قرار نیست بوسیله این زودی ها به پایان برسد. او واقف افغانستان شد و منیع از وسط طالبان سر درآورد.

بادبادک باز بوسیله ۴۸ اصطلاح زنده جهان ترجمه شد و تا هفته ها در صدر لیست پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز استراحت گرفت. نوشتن از دنیای افغانستان و رنج هایی که پهلو مردم این ناحیه تحمیل شد، یکی از موثرترین علل دیده شدن این کتاب بود. از این کتاب در سال ۲۰۰۷، فیلمی هم ساخته شد. هزار خورشید تابان؛ پیش به لفظ حرفه ای مرطوب نگاشتن

کتاب دوم خالد حسینی، داخل سال ۲۰۰۷ نوشته شد. این تاریخ «هزاره خور تابان» نام دارد. او این تاریخ را بوسیله همه زنان گیتی و به دخترانش تقدیم کرده است. تاریخ هزاره خورشید تابان، رمان کاملا زنانه ای دارد. ادبیات این تاریخچه در مورد دو زن به نام لیلا و مریم است. اتفاقاتی که در نظم سیاسی افغانستان رخساره می دهد، باعث می شود تا آنها بوسیله اکراه برای مدتی با اندوه همخانه شوند. اما هم خانه بودن آنها، معمولی نبود.

آنها از دو سرگذشت متفاوت و دو پس بنیان فرهنگی جدا، بوسیله عمر انطباق محکوم می شوند. عمر در کنار یک همسر مشترک و قرارگرفتن در معرض خشونت های شوهردار. ولی مریم و لیلا، برخلاف همه کلیشه ها، رابطه عمیقی را در کنار بی آرامی تجربه می کنند و لیلا، تمام سعی خود را می بطی ء تا مریم را از این مهلکه استخلاص دهد.

هزارخورشید تابان، به صراحت صعود جاوید حسینی را در نویسندگی مدال می دهد. او با نگاشتن این شعر مدال رحم که مشهور ترین رمانش، بهینه امر کارنامه نویسندگی اش تراشیدن. شعر هزار خورشید تابان، برخلاف بادبادک باز با سپس دیگری از عواطف و روابط انسانی سروکار دارد که علی رغم زنانگی ویژه اش، توجه همه را به خود دعوت کرده است. این کتاب هم به اکثر کلمه های زنده گیتی ترجمه شده و حداقل تا سه هفته در صدر سواد پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز قرار داشت. و کوه واژگونی انداخت؛ متفاوت ترین اثر جاوید حسینی

ولی جاوید حسینی اولویت عدالت کتاب سومش را داخل جوی کاملا متفاوت از دو کتاب قبلی بنویسد. کتاب «و کوه انعکاس انداخت» در سال ۲۰۱۳ نوشته شد و به چاپ رسید. او برای نگاشتن این کتاب از تجربیات پزشکی خود هم کاربرد کرده است.این کتاب روایتگر داستان دو همشیره و برادر به نام عبدالله و پری است که پدرشان آنها را به خانواده ای می فروشد.

البته این تاریخچه ۹ عزل دارد که در هر فصل داستان از اصطلاح یک شخصیت روایت می شود. این تاریخ گستره عمیق تری از نگاه بوسیله عمر مردم افغانستان و مساله مهاجرت را شامل می شود. داستان زندگی شخصیت های کتاب، در سالهای بعد از اشغال افغانستان توسط ایالات متحده و ورود اداره ملل به این کشور روایت می شود.

«و کوه پژواک انداخت» هم مانند دو کتاب قبلی، توفیق خوبی داشت. الگوی پیشرفت درون وسیله نویسندگی خالد، در این کتاب هم برازنده مشاهده است. او به وضوح نسبت بوسیله دو رمان قلبی، پیشرفت کرده است و کلیشه شخصیت سازی مطلقا سیاه و یا مطلقا سفید را شکانده است. او سعی کرده است تا نقاط سیاه و سفید عمر آدم ها را بوسیله خواننده نشان دهد. و به شخصیت هرکس به صورت طیفی از رنگ های تیره و پیدا نگاه کرده است. این ویژگی تاریخ «و کوه عکس العمل انداخت»، او را از پایا کتابهای جاوید حسینی متمایز کرده است. نیایش دریا؛ مرثیه ای تلخ برای شورش زدگان

کتاب چهارم خالد حسینی، دعا دریا نام دارد. این کتاب، با الهام از وقوع تراژیک و دردناکی است که تا مدتها احساسات جهانی را جریحه دار کرده بود. حتما تمثال پسر ۳ ساله کردی را که جسدش درون سواحل ترکیه پیدا کرده بودند یادتان هست. آیلان کردی، پسری سوری است که بوسیله همراه قوم اش برای گریختن از جنگ سوریه، به آبهای مدیترانه زنهار برده بودند. جایی که مامن هزاران آواره جنگ است تا آنها را بوسیله سرزمینی امن راهی کند.

این کتاب که تحت نفوذ عکس آیلان تصنیف شده است، فرم داستانی ندارد. نیایش دریا بر خلاف سه کتاب قبلی خالد حسینی، به شکل منظومه و از زبان بابا آلان نوشته شده است. این کتاب درون واقع مویه ای از واژه پدری برای پسرش است که روایتگر وقوع دردناک پناهجویان دعوا خورده است. جهت محبوبیت رمان های خالد حسینی

خالد حسینی از فرمول میسر ای بخاطر نوشتن شعر هایش استفاده می درنگ. او از ترکیب خیر و شر درون بستر فضایی ناآرام برای بوسیله شمایل کشیدن تصادف شخصیت های داستانش مصرف می کند. داستان های او مرموز نیستند و رنج به تصویر کشیده شده شخصیت های این ادبیات ها، ملموس است. خالد با احساسات ژرف انسان ها سروکار دارد و صحبت از این احساسات است که قلب خوانندگان را بوسیله کتابهای او پیوند زده است.

اما دید خوانندگان افغانستانی درون تک کتابهای خالد حسینی متفاوت است. آنها اعتقاد دارند که او، علی رغم زندگی درون افغانستان با مسائل این کشور آشنایی عمیقی ندارد. مغایرت و تعارض قومیت های افغانستان به شکل اغراق شده ای در این کتاب به تمثال کشیده است. آنها باور دارند که آنچه که خالد حسینی از قومیت هزاره ای به خواننده ارائه می دهد، زیاد متفاوت از واقعیت است. فقر و وضعیت زندگی آنها تو افغانستان به آن صورت که جاوید حسینی از آن گفتگو می کند نیست و همین مساله عده ای از آدم این کشور را از جاوید حسینی آزرده کرده است. چرا باید رمان های خالد حسینی را بخوانیم؟

کتابهای جاوید حسینی، روایت ساده و شناخت داشتنی دارند. او آنقدر قابل باور و ملموس می نویسد که خواننده ناخوداگاه خود را درون وضعیت مشابه احساس می نرم. روایت های تک خطی و ساده کتاب، آنقدر شما را درگیر خود می کند که غرق ادبیات خواهید شد.

یکی از مهم ترین محدودیت های کتاب های خالد حسینی، خوش خوان وجود داشتن آنهاست. همین سادگی درون روایت و به تصویر کشیدن احساسات عمیق انسانی جهت واقعی این ویژگی است. اگرچه کتابهای خالد حسینی روایت دردناکی از رنج های آدم ها هستند، اما اختتام بندی خوب کتاب و به ثمر رساندن زندگی شخصیت ها، آنقدر جذاب و زیباست که خواندشان، حالتان را خوب خواهد کرد. چنانچه دوست دارید کتابهایی بخوانید که علاوه بر ارائه اطلاعات نسبتا مرحمت از شرایط سیاسی و تاریخی افغانستان، شما را بازداشت حوادث و ماجراهای خویشتن کند، حتما سراغ کتابهای جاوید حسینی بروید. تو ادامه بخوانید: کتاب هایی که باید خواند؛ معرفی کردن ۲۴ کتاب دوست داشتنی و ارزشمند
به گزارش فارس، این رادار پیشرفته به نام رادار آرایه فازی بشیر اولین بار درون آبان ماه ۹۷ درون جریان رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷ تحویل نیروی هوافضای ارتش پاسداران شد. این رادار وقوف آرایه فازی درون باند اس فعالیت کرده و برد آن در حدود ۳۵۰ کیلومتر است.

این رادار سه بعد اینده وظیفه کشف اولیه هدف را داشته و اطلاعات مورد دید را به رادار کنترل آتش منتقل سامانه های تسلیحاتی منتقل می نرم. از این رادار می توان درون داخل ساختار یک دوار آتش باری یا بوسیله صورت یک سامانه کاشف مستقل استفاده کرد.

با توجه به برد بالای این سامانه راداری می توان آن را داخل فاصله بیشتری نسبت به پرتابگرهای موشکی سامانه ای قرین سامانه ثالث خردادقرار داد و بدون نگرانی از کشف شدن محل پرتابگرهای موشکی در آغاز درگیری به جستجوی فضای منطقه مورد رویت پرداخت.

تو جریان شلیک و ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا تماشاگر شلیک موشک از روی یکی از پرتابگرهای فاقد رادار سامانه سوم خرداد بودیم. این ظن حیات دارد که پهباد گلوبال هاوک RQ-۴آمریکایی ابتدا توسط رادار بشیر اطلاع شده و با ارسال اطلاعات آن به سامانه های مجهز به رادار کنترل آتش زنجیره شکارگاه تکمیل شده و موشک به سمت هدف پرتاب شده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی بطی ء.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

نکته جالب دیگر درباره این شکار این است که داخل جهان بوسیله عارض معمول برای درگیری با هر هدف هوایی دو موشک شلیک می شود. در جریان درگیری بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد عزب یک موشک به جانب پهپاد آمریکایی شلیک شد که نشان از اطمینان پرسنل پدافند سپاه به موفقیت شلیک دارد. پهپاد مورد نظر در ارتفاع ۵۱ هزاره پا، حدوداً برابر با ۱۵.۵ کیلومتر مورد تلاقی موشک پرتاب شده از سامانه سوم خرداد قرار گرفت.

یک گردان سامانه سوم خرداد محتوی یک پست فرماندهی، ۴ پرتابگر موشکی مهیا به رادار کنترل آتش سرخود، ۸ پرتاب گر موشکی بدون رادار (۳۶ موشک درون یک دوار سوم خرداد آماده پرتاب است) و یک فروند رادار وقوف آرایه فازی مدل بشیر است.