کارسازی ایران

یکی از دوستانم چند سال پیش آپارتمانش را فروخت و با پولش سماوی حوالی ناکجاآباد خرید، رشد نرخ زمینش از آپارتمان قبلی اش متعدد بیشتر بوده است. در برهه هایی از زمان، قرین همین الان، ارشد ترین سرمایه گذاران غم برای انتخاب روش تنخواه گذاری و تا اینکه حفظ کردن ثروتشان دچار شک می شوند. مانند همیشه یارِ مهربان، یعنی کتابِ خوب، راهنمایی کاربردی است. یکی از روش های انتخاب تاریخچه مناسب بخاطر مطالعه، کاربرد از توصیه های افراد موفق است. افرادی که خودشان در رشته ای موفق هستند، قطب یان مناسبی برای علامت دادن راه و چاهِ تخصصشان دارند. معاینه ی تاریخچه «ثروتمندترین مرد بابل» را انتشارات معتبر و افراد دارا زیادی پند می کنند.

لس آنجلس تایمز این کتاب را هدیه ای ممتاز برای فارغ التحصیل و کسی که درون دنیای ثروت سر داخل گم است و حتی سرمایه گذاران باتجربه معرفی کرد. تونی رابینز این کتاب را در جوانی خوانده است و به همه خواندن آن را وعظ می درنگ.

ثروتمندترین مرد بابل کتابی است که مشاوره ی مالی را ازطریق مجموعه ای از تمثیل هایی توضیح می کند که ۴،۰۰۰ سال پیش تو بابل باستان انتظام شده بود. این کتاب تقریبا یک قرن پس از انتشار همچنان در دست طبع است و به عنوان سفارش ی کلاسیک مالی در نظر خمود می شود.

خلاصهکتاب

آرکاد، شخصیت خیالی اهل بابل، کاتبی فقیر است که به ثروتمندترین مرد بابل تحول شد. وی نصیحت هایی برای درآمدزایی و پس از آن حفظ درآمد دارد. هفت درمان (نحوه ی تولید پول و ثروت) و پنج ضابطه طلا (نحوه ی محافظت از ثروت) داخل توصیه های آرکاد گنجانده شده است. چنانچه بخواهیم بی مو وصیت های تاریخچه را به سختی تو سه گانه جمله تلخیص کنیم، می توانیم این گونه نقل قول کنیم:حداقل ۱۰ درصد از بی مو درآمد خویشتن را پس انداز کنید و هزینه های ضروری تان را با خواسته های خویشتن اشتباه نگیرید.ابکی سعی کنید تا احاطه های خود را ارتقا دهید و درآمد آینده را وجهه کنید؛ مربوط به ثروت نتیجه ی جریان مطمئن درآمد است.تا زمانی که تفکرِ این مشت آن مشت کردن را از خویشتن حذف نکنید، نمی توانید حتی بوسیله کمترین قطع ی موفقیت برسید.

بخش عمده ای از توصیه های آرکاد درباره ی «دراز کردن پاها به اندازه ی گلیم»، «سرمایه گذاری در کاری که بلد هستید»، «فاتحه خودتان بعد دیگران»، «جلال پس انداز تمام مدت» و «مالکیت مسکن» است.

تو این کتاب، می خوانید که برای شکل پذیری گذشت به آرزوها، باید با پول موفق باشید. قوانین پول مانند قوانین جاذبه است؛ مطمئن و بدون تبدیل. پول برای کسانی بوسیله وفور یافت می شود که قوانین ساده ی تصرف درآمد را دریافتن می کنند. بابل در زمان اوجش ثروتمندترین ده جهان بود؛ زیرا مردم آن قدر مقدار پول را می دانستند. شما باید دائما درآمدی داشته باشید که لذت پولتان را پُر نگه دارد. التماس مشاوره ی خردمندانه از یار خیرخواه هزینه ای ندارد. جوانان غالبا بوسیله اشتباه تصور می کنند که افراد پیر و خردمند فقط در روزهای گذشته عاقل هستند. شما باید حداقل ۱۰ درصد از درآمدتان را پس انداز کنید و چنانچه این میزان بیشتر باشد، قطعا تیر ی بهتری است. چنانچه مشاوره ی تخصصی می خواهید، به سراغ افرادی بروید که درون موضوعی خاص متخصص هستند و از مشاوران معمولی تا حدممکن استعمال نکنید.خرید کتاب ثروتمندترین مرد بابل

هفت عادت ساده ی پول نامی به هفت درمانعبارت اند از:

۱. ضخیم کردن کیف پولتان را فاتحه و پس انداز کنید: آرکاد پند می کند ۱۰ درصد از درآمد سالانه تان را پس انداز کنید تا ثروت خود را افزایش دهید. اگر از هر ۱۰ مبلغ ای که در کیفتان استراحت می دهید، فقط از ۹ مبلغ استفاده کنید، کیفتان یک باره چاق می شود و وزنش افزایش می یابد و در دست در احساس نوع دوستی خواهد داشت و روحت را راضی خواهد کرد.

۲. هزینه های خود را کنترل کنید و بیش از احتیاج خرج نکنید: آرکاد توصیه می کند از نفقه های غیرضروری خودداری کنید؛ زیرا درون نهایت، ذهن شما گیج می شود و آن را با هزینه ضروری خبط می گیرد. هزینه های ضروری همیشه رشد می کنند تا با درآمدتان مساوی شوند؛ مگر اینکه جلو آن بایستید و تضاد هزینه های ضروی و تمایلاتمان را به خوبی درک کنید.

۳. طلای خویشتن را چند موافق و هوشمندانه سرمایه گذاری کنید: بیاموزید که ثروت شما را توقیف ی خود نکند و برعکس این اتفاق رخ دهد. منفعت حاصل از ثروت، یعنی فرزندان و نوادگانش، نیز باید کارمند شما باشند.

۴. سرمایه های خویشتن را از ضرر حفظ و از تنخواه گذاری هایی خودداری کنید که سوددهی بسیار دلگشا خیالانه دارند: آرکاد وصیت نمی کند که کار بزرگ ضرر و زیان و سرمایه گذاری در دستور کار های سریع ثروتمندشدن را بپذیرید. ریسک را قبول کنید؛ اما بسیار دلگشا پندار نباشید. نباید بوسیله عنصر ثروت شما کبود شدگی ای متوجه شود.

۵. مالکیت محل سکونت خود نوعی سرمایه گذاری بزرگ است؛ پس مسکن خویشتن را داشته باشید:  آرکاد بیع داخل مقابل اجاره ی محل زندگی اصلی را اندرز می کند: «توصیه می کنم هر مردی صاحب سقفی باشد که او را درون پناه خویشتن نگه دارد.»

۶. درآمد آینده را تضمین و از خویشتن با بیمه ی عمر حراست کنید:  آرکاد داشتن حقوق بازنشستگی را توصیه می کند. برای زمانی که دیگر بالغ نیستید، فکر درآمد باشید.

۷. توانایی خود را برای تصرف درآمد گشایش دهید و تلاش کنید تا خردمندتر و دانشمندتر شوید:  آرکاد موعظه می کند دانش مالی و مهارت های افزایش درآمد را یاد بگیرید. کسی که بوسیله تعاقب تحصیل بیشتر تو حرفه اش است، اجر بهتری خواهد داشت.

عزل های تاریخچه

این تاریخچه ۹ فصل دارد. در نسخه ی اصلی، هر خلع تقریبا بیست صفحه است. فهرست گسستگی ها به شرح زیر است:پیش گفتارثروتمندترین مرد بابلهفت درمان بخاطر کیف پول ناب اولین درمانبا بت ی خوش شانسی بازدید کنیدپنج طریق طلاوام دهنده ی طلای بابلدیوارهای بابلقرص های سفالی از بابلخوش شانس ترین مرد بابلمشخصات تاریخچه

«ثروتمندترین مرد بابل» کتابی از جورج ساموئل کلاسون از مجموعه جزوه هایی تشکیل شده است که بانک ها و شرکت های بیمه ای ایالات متحده تو سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴ توزیع کرده اند. این جزوه ها به هم پیوند خورده و به عنوان تاریخ درون سال ۱۹۲۶ منتشر شده است. رتبه ی جهانی کتاب در آمازون از دید عموم ۴/۷ از ۵ ستاره است. خود کلاسون تو سال ۱۹۳۰ نسخه ی چاپی مصور با عنوان «ثروتمندترین مرد در بابل و سایر داستان ها» را منتشر کرد که بی قراری اکنون با مقدار ۱٫۲۵۰ دلار فروخته می شود.سودا کتاب ثروتمندترین مرد بابلترجمه بوسیله فارسی

هدا جمعیت زاده این تاریخچه را به فارسی ترجمه و انتشارات داریوش آن را در قطع رقعی با چابک شومیز منتشر کرده است. مهدی مجردزاده ی کرمانی نیز تاریخ «ثروتمندترین مرد بابل» را به فارسی ترجمه و انتشارات وضع بین آن در ۱۶۷ صفحه و در قطع ی حد رقعی روانه ی راسته نشر کرده است. فاطمه باغستانی، حسین خسروی، ژیلا ناظریان، آرزو خوشابی و... دیگر مترجمان این کتاب به فارسی هستند.درباره ی نویسنده

جورج ساموئل کلاسون ۷ نوامبر ۱۸۴۷ در لوئیزیانا، میسوری، ایالات متحده ی آمریکا تولد شد. وی در طول تلاطم اسپانیا و آمریکا در گند ایالات متحده خدمت کرد. پس از جنگ، شرکت اطلس برداری کلاسون را در دنور کلرادو اساس صنع و اولین نقشه جاده ای ایالات متحده و کانادا را منتشر کرد. اگرچه موفق بود، این انبازی در رکودی ارشد از بین رفت. در سال ۱۹۲۶، او اولین مجموعه از جزوه های معروف درباره ی صرفه جویی و موفقیت مالی را منتشر کرد و با مصرف از تمثیل هایی که در بابل باستان انتظام شده بود، هر یک از دیدگاه های خویشتن را بیان کرد. این جزوه ها را بانک ها و مشارکت های بیمه به وفور توزیع کردند و میلیون ها نفر با آن آشنا شدند. نامی ترینِ این جزوه ها «ثروتمندترین مرد بابل» بود؛ نمونه ای که چابک مجهز از آن عنوان گرفته است. این مَثَل های بابلی به کلاسیک الهام بخش مدرنی تبدیل شده اند.بیشتر بخوانید:معرفی تاریخ مسیر شغلی از کلکسیون تاریخچه های کسب وکار هارواردمعرفی کتاب بی حدومرز اثری از جان ماکسولمعرفی کتاب قانون پنجاهم تاریخچه دیگری از رابرت گرینمعرفی تاریخ «کد فکری: شاخصه های بنیادی تیم های قاهر»معرفی کتاب «مدیریت پروژه برای غیر مدیرپروژه» نوشته جیمز وود، سوزت بلکمور و کری کوگان
  • ۹۹/۰۷/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی