کارسازی ایران

برای همهٔ ما پیش آمده که اسیر هیولای حسادت شویم! هیچگاه کس از چنین احساسی خوشش نمی آید؛ به ویژه اگر داخل رابطه عاطفی باشد. پس چطور می توانیم پیاده شدن این دریافتن قدرت کنیم و رابطه ٔ عاطفی شاد و سالمی داشته باشیم؟ خبر خوب اینکه هرچند شاید همیشه آسان نباشد، اما بی تردید، غلبه به خشکی امدن عاطفه حسادت، شدنی است. با ما باشید تا به شما بگوییم که سبب حسادت در رابطه عاطفی چیست و چطور می توانید به خشکی امدن آن قدرت کنید.

حتما بخوانید:چگونه داخل یک تماس عاطفی حسادت خویشتن را کنترل کنیم؟۵ نشانه که می گوید رابطه عاطفی شما جدی شده است۱۱ دلیلی که باعث ضعف خوردن رابطه عاطفی شما می شود چه عواملی باعث ناامنی و حسادت در ارتباط عاطفی می شود؟

شاید درباره واکنش عزت لحظه پایین بر روابط عاطفی زنان و مردان چیزهایی شنیده باشید. عوامل واریته ممکن است انگیزه حس ناامنی و حسادت تو رابطه عاطفی شوند، اما ریشهٔ همهٔ آنها یک چیز است: اینکه حس نیکوکاری دربارۀ خودمان نداریم!

البته که استثنا بی قراری وجود دارد: امکان پذیر است آدم با عزت وقت و احسان باشیم اما از بدِ حادثه، کسی را انتخاب می کنیم که بوسیله ما خیانت می بطی ء. گمان رخداد این طور چیزی وجود دارد اما افراد با حرمت نفس بالا که برای خود مقدار قائل اند، معمولا محدودیت را به عنوان شریک شدن عاطفی موجودی انتخاب می کنند که با آنها امین و افضل رفتار بطی ء.

یکی از پا بر جا ترین دلایل جاه وقت پایین (و در نتیجهٔ آن، حس ناامنی و حسادت)، دوران طفولیت پرمشکل یا بحرانی است.

عدد صغیر درون طی متولد مانند رایانه ای خالی است که هیچ برنامه ای روی آن گمارش نشده است. با گذر زمان، آنچه جلوی نوزاد گفته و ارتکاب می شود، در روانش نقش می بندد و شخصیتش را شکل می دهد.

در عبور زمان، «عقیده» پدر و مادر به «باور» کودک دگرگونی می شود. به عبارتی اگر بابا و مادر ما را تنبل، بی هنر و شکست خورده بدانند، ما سرانجام باور می کنیم که تنبل، بی هنر و شکست خورده هستیم. در مقابل اگر والدین مستمر تأکید کنند که چقدر ما را دوست دارند یا به ما افتخار می کنند و اینکه ما از عهدهٔ هر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش برمی آییم، ما غم آن را اعتقاد می کنیم!

بنابراین اگر پدر و والده علاقه شان را نشان ندهند و با نشانه ها و گفتار مثبت از ما سخن نگویند، بوسیله طور ناخودآگاه کسانی را بوسیله عنوان مشارکت زندگی انتخاب می کنیم که با دیدگاه ضعیف ما دربارۀ خودمان هم خوانی داشته باشند. حتما بخوانید: تقویت عزت حین شریک شدن عمر تان با ۶ راهکار کاربردی چطور پیاده شدن ناامنی و حسادت در ارتباط عاطفی غلبه کنیم؟



شاید زیاد دچار حس حسادت و ناامنی درون ارتباط عاطفی خویشتن می شوید، اما این به معنی این زدودن که هیچ راهی برای تغییر این وضعیت وجود ندارد و قرار است تا فرجام عمر همین طور پایا بمانید.

راهکارهایی برای غلبه بر این احساس حیات دارد که معاون می کنند یک وابستگی سالم داشته باشیم. در ادامه، به این راهکار ها می پردازیم. ۱. افکار و رفتارهای حسادت ورزانهٔ خویشتن را وارسی کنید

فاتحه باید بدانیم که تا چیزی را به درستی حساسیت نکرده ایم، نمی توانیم تغییرش دهیم. شاید بگویید حس حسادت و ناامنی پرقدرت و آشکار است. هرچند معمولا این راه است، اما تنها آگاهی از بود این حس باعث تغییر خودکار آن نمی شود.

باید افکار و رفتارمان را موشکافانه بررسی کنیم و موقتا وجود آنها را بپذیریم.

می توانیم فرض کنیم داریم به جای یکی از دوستان مان، خودمان را نصیحت می کنیم. احتمالا می فهمیم نصحیت کردن دیگران کثرت آسان تر از نصیحت کردن خودمان است! اگر بتوانیم با نگاهی منطقی افکارمان را باز بپرورانیم، مقدماتی دامنه را برای تحول آنها برداشته ایم. ۲. گذشته تان را مطالعه و جدیت کنید جوهر این احساسات را بیابید

این احساسات از هیچگاه و بی دلیل به حیات نمی آیند. ممکن است این احساسات ریشه در دوران کودکی داشته باشند. مثلا شاید پدرمان به مادر ما غدر کرده است و ما با این تصویر در پسِ حافظه مان بزرگ شده ایم. تو این صورت، عجیب نیست که ظن کنیم همۀ مردها خیانت کار هستند!

این امکان غصه وجود دارد که این عاطفه از تجربهٔ پیشین ما نشئت گرفته باشد. مثلا شاید از نخستین رابطهٔ عاطفی مان زخم خورده ایم و تو نتیجه، اعتماد کردن به دیگران برای مان بغرنج است.

اینکه این افکار از کجا گوهر می گیرند، چندان اساسی حلق اما وقوف دلیل حیات آنها به ما دستیار می نرم. ۳. اگر چنین افکار و حساس دارید، دلیل نمی شود واقعیت همین باشد



یکی از مشکلات اساسی ما آدم ها این است که گاهی هرچه از ذهن مان می گذرد، باورش می کنیم. فکر اینکه چیزی عین دارد، آن را به حقیقت تغییر نمی کند! مثلا امکان پذیر است اعتقاد داشته باشیم مادرمان کودک های دیگرش را بیشتر از ما خویش دارد؛ باوجود این، بیشتر لحظه ها گوهر این طور نیست. پس باید بپذیریم این احساسات و افکارمان مقدور است بی پایه و نادرست باشند.

تقلا کنید افکارتان را منصفانه بررسی کنید و ببینید بر پایۀ این دیدگاه، می توانید آنها را رد کنید یا نه. ۴. همیشه براساس احساسات تان رفتار نکنید

آدم های بسیاری از «دستگاه تصفیه» احساسات خویشتن بی بهره اند! این انسان ها هرآنچه از حافظه شان می گذرد، بی یواش به زبان می آورند؛ همچنین، اگر احساسی ناخوشایند دارند، بدون سبک وزین کردن و تخمین منطقی، بر پایهٔ آن احساس، واکنش نشان می دهند.

این پند بافایده را آویزهٔ گوش تان کنید: پیش از حرف زدن، حرف تان را طعم کنید!

پیش از حرف سرقت کردن و ادا کردن، اندیشه کنید. مجاهدت کنید به درجه ای از خودکنترلی برسید که چیزی نگویید خواه موثر نکنید که بعدتر حسرتش را بخورید، چون امکان پذیر است حرف خواه رفتارتان شرایط را بدتر یواش. ۵. فراموش نکنید که شک درون رابطه، غریزی است

ما انسان هستیم! همهٔ ما تردیدها و ناامنی های خودمان را داریم که گاهی طرز گیرایی را بوسیله رابطهٔ عاطفی مان باز می کنند. این مسئله ای غریزی است.

شک قدری از عمر است. ما نمی توانیم همه چیز را به وارستگی خودمان در آوریم. تنها چیزی که اختیارش بوسیله تمامی در مشت ماست، خود ماست.

شک اندازه های مختلفی دارد. برخی تردیدها طبیعی و حاکی از سلامتی اند، اما برخی دیگر سمّ کشنده ِ وابستگی اند. پس سطح وسواس داخل مناسبت تان را بوسیله پایین ترین اندازهٔ ممکن برسانید. ۶. گفت وگو کنید، گفت وگو کنید، گفت وگو کنید



از اینکه بوسیله همدستی عاطفی تان بگویید احساس حسادت و ناامنی می کنید، خجلت نکشید. همان طور که پیش نمدار گفتیم، همهٔ ما انسانیم و هرازگاهی دچار چنین احساساتی می شویم.

ولی شرکت عاطفی مان ذهن خوان که تراشیدن! او نمی داند ما چه احساسی داریم؛ پس ما باید عاطفه مان را با او تو میان بگذاریم.

این فقره را باید با آرامش و منطق انجام دهیم. غریو زدن، جیغ کشیدن و بَدوبیراه گزارش دادن وضعیت را بدتر می نرم. وقتی به شکلی مثبت دربارهٔ چالش هایمان صحبت می کنیم، درون به خشکی امدن تیمار رابطه را به جلو پیش می بریم و تلاش می کنیم از درک ناامنی مان بکاهیم. ۷. باورهایتان دربارۀ رابطه داشتن و نیز سرشت انسان را بررسی کنید

چنانچه در قوم ای نابهنجار مبصر شویم، احتمالا الگوهای بسیار منفی رابطه را فرا می گیریم. خوب یا بد، ما رفتار در وابستگی را با مشاهدهٔ پدر و مادرمان فرا می گیریم. بابا و مادر الگوهای ما هستند.

پس اگر پدر و مادرمان از ازدواج سندیت احساس خوشبختی نکنند و بی وقفه بوسیله یکدیگر مشکوک باشند، احتمالا با این باور بزرگ می شویم که مردم قابل اعتماد وجود ندارد. اما جوهر چیز دیگری است، حتی اگر به تصادف با انسان های غیرقابل اعتماد سروکار داشته باشیم. ۸. به رفتار و زبان ِبدن طرف طبق توجه کنید

گاهی احساسات ما بی پایه اند، گاهی حزن نیستند! گاهی ممکن است دلیلی مقاوم بخاطر احساس مان داشته باشیم.

مهم است که چشمی تیزبین برای رفتارهای مشکوک همدستی عاطفی مان داشته باشیم. مثلا آیا او تلفنش را دور از دسترس ما نگه می دارد؟ یا هر زمان وارد اتاق می شویم، آن را پنهان می کند؟ آیا رفتار او عجیب است؟

اگر این طور رفتارهایی می بینید، در معلول دلیلی منطقی و عاقلانه باشید. اگر این طور دلیلی پیدا نکردید، شاید افکارتان فقط زاییدهٔ ذهن تان باشد. ۹. مجاهدت نکنید شرکت عاطفی تان را کنترل کنید



وقتی تو وابستگی عاطفه ناامنی می کنیم، بنابر غریزه می خواهیم مشارکت مان را محدود کنیم. شناخت داریم بدانیم کجا می رود، چرا می رود، با چه کسی است، کی برمی گردد و … . این کار فقط باعث بور گرفتن او از ما می شود. هیچ آدمی مانوس ندارد زیرِنظر باشد و احساس کند دیگران بوسیله اعتماد ندارند.

تا اینکه اگر احساس ناامنی می کنید، بگذارید شریک تان آزادنه روندِ همیشگی عمر اش را دنباله دهد. به دنبال سین جیم کردن او نباشید. ۱۰. چنانچه به راستی شرایط مشکوک است، رفتار کنید

درست است که باید شرکت زندگی مان را آزاد بگذاریم و نباید با او مشابه پرنده ای در قفس اقدام کنیم، ولی این بوسیله انتزاعی این ازاله که بوسیله رفتارهای مشکوک بی توجه باشیم. ما می توانیم بدون اینکه او متوجه شود، جستار کنیم.

اگر رفتار شریک تان نادیده است خواه چیزی پیش آمده که باعث اضطراب تان شده است، سرِ مصاحبت را باز کنید و حرف را به این موضوع بکشانید. کسی که چیزی برای پنهان کردن ندارد، روراست حرفش را می زند.

اگر شریک تان، به سادگی و بی نگرانی، تعبیر کردن مناسبی برای رفتارش نمایش کرد، احتمالا مشکلی وجود ندارد. اگر این گونه نبود، یک جای فقره می لنگد. ۱۱. انفراد های مثبت خودتان (و مشارکت عاطفی تان) را یادداشت کنید

درک ناامنی در تماس شاگرد از این باور است که «به اندازۀ کافی بخاطر طرف موافق خوب نیستیم!» اما فراموش نکنید که همهٔ آدم ها ویژگی های مثبت واریته دارند؛ تنها باید آنها را بشناسیم.

هر انفراد ای از خودتان را که به نظرتان مثبت است، یادداشت کنید. با این کار دلایلی پیدا می کنید که نشان می دهند نباید عاطفه ناامنی کنید.

این فهرست را بخاطر همدستی تان بی آرامی تهیه کنید. خلال حسادت، ما عزب کنار افکار منفی تمرکز می کنیم: هم در تماس با خودمان و هم در رابطه با طرف طبق. پس محدودیت های مثبت انبازی تان را یادداشت کنید و عایق پرسه زدن حافظه تان در سرزمین افکار سلبی شوید. ۱۲. مشاورهٔ حرفه ای بگیرید



خیلی ها گمان می کنند مراجعه به مشاور نشانهٔ ضعف است. این به هیچ اسکناس حقیقت ندارد.

مقبول اینکه باید روی خودمان، حرمت نفس مان و حس ناامنی مان حکم کنیم، رفتاری شجاعانه است. چنانچه می توانید، کمک حرفه ای بگیرید. مشاور و درمانگر خوب می تواند به ما داخل شناسایی دلیل عاطفه مان و غلبه پهلو آن کمک بطی ء. او ما را در حروف درمان و مناسبت ای سالم و مسرور راحتی خواهد داد. ۱۳. از مقایسۀ خودتان با دیگران مشت بردارید

یکی دیگر از حقیقت های احساس ناامنی در رابطه، مقایسهٔ خودمان با دیگران است. با خویشتن پندار می کنیم دیگران از ما زیباترند، ویژگی های شخصیتی بهتری دارند خواه بیشتر پول درمی آورند.

باید مشت از مقایسهٔ خودتان با سایرین بردارید، چون شما یگانه هستید. خودتان را دوست داشته باشید!

چنانچه نمی توانید از این فقره دست بکشید، دست کم به آدم هایی فکر کنید که از آنها بهترید! نه اینکه آنها را قضاوت کنید؛ فقط از زاویه ای دیگر به رخداد نگاه کنید. بدین ترتیب، دلایل بسیاری برای شایستگی و دانستنِ قدرِ خودمان معین می کنیم. ۱۴. آن حرمت عاشق خودتان باشید که بتوانید با از مشت اعطا کردن او به خشکی امدن بیایید

یکی از عوامل مهم احساس حسادت و ناامنی، دوست نداشتن خودمان است. این احساس بوسیله ترس از عزب ماندن می انجامد.

ریشه این است که آدم های بسیاری به خاطر ترس از عزب ماندن، ترجیح می دهند بستگی ای مریض و مسموم را دنباله دهند! به راستی چرا؟ چرا رخصت می دهیم کسی هرطور دلش میل با ما اقدام کند، تنها به این دلیل که می خواهیم ارتباط (اگر بتوان نامش را رابطه گذاشت) داشته باشیم! این کار را نکنید!

تکاپو برای حفظ کردن وابستگی ای ناسالم، تیر عشق نیست؛ نشانهٔ قلق است.

عاشق خودتان باشید! این طور می توانید به دنبال گزینه هایی برای خودتان باشید که معیارهای بهتری دارند. زمانی که خودمان را بپذیریم و بوسیله آنچه شایستهٔ ما نیست، قانع نشویم، اعتماد بوسیله دم بیشتری خواهیم داشت. بعد هیجان ها و احساس ناامنی مان به تدریج از بین می قضیه. خلاصهٔ نطق

همان طور که احتمالا با مطالعهٔ یادداشت تا به اینجا فهمیده اید، استقلال از حسادت و عاطفه ناامنی در رابطه، متجاوز از اینکه به طرف برابر برگردد، به خود ما تماس دارد.

ما باید خودمان را دوست بداریم و بخاطر خودمان ارزش قائل شویم. این گونه احتمالا آدم های بهتری با فردی های خوشایندتری جذب مان می شوند؛ چنین افرادی طبعا قابل اعتمادتر تیمار هستند. چنانچه هم چنین نشود، دست کمتر برای رها کردن کسی که با ما به شکلی ناشایست اقدام می کند، شک نمی کنیم.

شما وابستگی ای شاد و تندرست دارید؟ آیا تابه حال پیش آمده است که دچار حسادت و حس ناامنی شوید؟ درون این طور مواردی چطور اقدام می کنید؟ ما و خیلی های دیگر دوست داریم امتحان تان در این مبنا را با ما درون میان بگذارید. درون دنباله بخوانید: ۱۰ منبع روانشناسانه که می گوید بستگی عاطفی شما چقدر دوام می آورد

تاریخ الکترونیکی

ارج نسخه انگلیسی داخل سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی دلبستگی



اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، خواه تا اینکه خودتان را در رابطه دانا شوید، حتما این تاریخ را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده تاریخچه الکترونیکی
  • ۹۸/۰۴/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی