کارسازی ایران

به گزارش فارس، این رادار پیشرفته به نام رادار آرایه فازی بشیر اولین بار درون آبان ماه ۹۷ درون جریان رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷ تحویل نیروی هوافضای ارتش پاسداران شد. این رادار وقوف آرایه فازی درون باند اس فعالیت کرده و برد آن در حدود ۳۵۰ کیلومتر است.

این رادار سه بعد اینده وظیفه کشف اولیه هدف را داشته و اطلاعات مورد دید را به رادار کنترل آتش منتقل سامانه های تسلیحاتی منتقل می نرم. از این رادار می توان درون داخل ساختار یک دوار آتش باری یا بوسیله صورت یک سامانه کاشف مستقل استفاده کرد.

با توجه به برد بالای این سامانه راداری می توان آن را داخل فاصله بیشتری نسبت به پرتابگرهای موشکی سامانه ای قرین سامانه ثالث خردادقرار داد و بدون نگرانی از کشف شدن محل پرتابگرهای موشکی در آغاز درگیری به جستجوی فضای منطقه مورد رویت پرداخت.

تو جریان شلیک و ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا تماشاگر شلیک موشک از روی یکی از پرتابگرهای فاقد رادار سامانه سوم خرداد بودیم. این ظن حیات دارد که پهباد گلوبال هاوک RQ-۴آمریکایی ابتدا توسط رادار بشیر اطلاع شده و با ارسال اطلاعات آن به سامانه های مجهز به رادار کنترل آتش زنجیره شکارگاه تکمیل شده و موشک به سمت هدف پرتاب شده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی بطی ء.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

نکته جالب دیگر درباره این شکار این است که داخل جهان بوسیله عارض معمول برای درگیری با هر هدف هوایی دو موشک شلیک می شود. در جریان درگیری بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد عزب یک موشک به جانب پهپاد آمریکایی شلیک شد که نشان از اطمینان پرسنل پدافند سپاه به موفقیت شلیک دارد. پهپاد مورد نظر در ارتفاع ۵۱ هزاره پا، حدوداً برابر با ۱۵.۵ کیلومتر مورد تلاقی موشک پرتاب شده از سامانه سوم خرداد قرار گرفت.

یک گردان سامانه سوم خرداد محتوی یک پست فرماندهی، ۴ پرتابگر موشکی مهیا به رادار کنترل آتش سرخود، ۸ پرتاب گر موشکی بدون رادار (۳۶ موشک درون یک دوار سوم خرداد آماده پرتاب است) و یک فروند رادار وقوف آرایه فازی مدل بشیر است.
  • ۹۸/۰۴/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی