کارسازی ایران

به گزارش مانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اوو مورالس مهتر جمهور بولیوی تأکید کرد، مسکو در تکاپو است تا یک مرکز هسته ای منحصربه بی نظیر در بولیوی روش اندازی بطی ء.

بنا بر این گزارش، مهتر جمهور روسیه گفت: «همکاری با بولیوی بُعد راهبردی دارد و مسکو بر تحکیم تبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری با این ناحیه تاکید دارد.»

وی افزود: «در حال حاضر پروژه ای برای ابداع مرکزی هسته ای در بولیوی بود دارد، طرحی که در نوع خویشتن انحصار به فرد است و محکمی انرژی مسالمت آمیز را دنبال می یواش.»

رئیس جمهور روسیه امتداد داد، «باید بر زمینه عادت بین الملل بوسیله حاکمیت کشورها احترام گذاشت و مسکو تحریم های یکجانبه را مردود می داند... شفاعت خارجی داخل ونزوئلا شایان پذیرش نیست.»

مهتر جمهور روسیه همچنین بروز امیدواری کرد که مذاکرات میان نمایندگان «نیکلاس مادور» مهتر جمهور ونزوئلا و مخالفان این ملک درون نروژ که قرار است با میانجیگری این کشور اروپایی نتیجه بسرنوشت شوم دچار کردن باشد و بوسیله عادی سازی اوضاع تو این کشور آمریکای لاتین بیانجامد.







مورالس همچنین در این جلسه خبری تأکید کرد، بولیوی چندین توافقنامه با روسیه در زمینه های مختلف و در راستای تقویت روابط میان دو ملک دستینه کرده است.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در آمریکای لاتین و به ویژه اخیرا در رابطه با ونزوئلا افزود: «ما به کارگیری زور علیه هر کشوری و مداخله داخل امور کشورهای دیگر را مردود می دانیم.»

پس ازآن از امتناع آمریکا از قبول مشروعیت بزرگواری جمهوری کبد ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، «سفره گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا خود را به قیافه غیرقانونی رئیس جمهور این قلمرو خواند و با حمایت مستقیم آمریکا و چند کشور دیگر مشت به اقداماتی از عموم کودتا و طلبیدن زنهار نظامیان علیه مادورو زد که همه آنها تا کنون انقراض خورده است.

روسیه از زمان رفتار «سفره گوایدو» داخل شناساندن خویشتن به عنوان رئیس جمهور و تحرکاتش برای ایجاد کودتای نظامی درون ونزوئلا، از او و حامیان آمریکایی اش به دلیل تکاپو برای کنار زدن دولت عرفی «نیکلاس مادورو» به شدت انتقاد کرده است.
  • ۹۸/۰۴/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی