کارسازی ایران

ستاد مقابله با کرونا برای جلوگیری از سفر مردم تو طول ایام نوروز ویژگی هایی اعمال کرده؛ این ویژگی ها شامل تب سنجی داخل مبادی ورودی شهرها و قرنطینه ی افرادی می شود که مشکوک به بلای ناگهانی کووید ۱۹ تشخیص داده می شوند. محدودیت ورود به شهرها و استان ها نیز عزب در ۱۳ استان اعمال شد. داخل ورودی برخی شهرها، گواهی مصونیت از مسافرین درخواست می شود و خودروی غیربومی در ۱۳ استان متد داده نمی شود. ذکر این نکته لازم است که تب سنجی نمی تواند احتمال راوی بودن افراد مشغول را مشخص کند و در فداکار موارد نیز، مبتلایان بوسیله ویروس کرونای جدید، مدال تب را علامت نمی دهند. بااین حال، محمد تقی زاده، کمک عمرانی استانداری تهران گفته است براساس آمار روز گذشته، از یک میلیون نفری که تو مبادی خروجی تهران تب سنجی شده اند، از ادامه ی سفر بیش از ۱۵۰۰ نفر جلوگیری شد.مقاله های مرتبط:ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و روانی شیوعهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، پیش از آغاز تعطیلات نوروز از کاهش ۷۰ درصدی سفرها داخل تمامی مرزوبوم های هوایی، جاده ای و ریلی خبر داده و گفته بود، بیش از ۵۰۰ هزار بلیت قطار و جت تاکنون باطل سازی شده است. استان های مختلف نیز از کاهش بیش از ۷۰ درصدی سفرها خبر می دهند. بااین حال هنوز حجم سفرها به سرود قطع زنجیره ی کرونا زیاد است. دستیار استاندار خراسان رضوی می گوید از تاریخ ۲۵ اسفند تا نخست فروردین ماه امسال یک میلیون و ۲۱۳ هزار نفر به مشهد سیر کرده اند که این آمار داخل مقایسه با سال گذشته حدود ۷۵ درصد کاهش را علامت می دهد. کریم همتی، حامی جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه از ۱۹ استان ملک داخل روزهای گذشتهبیش از ۸/۵ میلیون نفر با بسیار از ۲/۸ میلیون خودروخارج شده اند، گفت:در این حجم بالای خروج، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا متشابه تب از سوی گروه های غربالگری و تب سنجی هلال احمر تو مبادی خروج این استان ها شناسایی شدند. فقط در روز ۲۹ اسفند حدود هزار نفر با علائم کرونا معارفه شدند.فقط در روز ۲۹ اسفند حدود هزار مسافر در جاده ها با علائم کرونا وقوف شدند

وی داخل ادامه گفت که باید دورهمی را به خشکی امدن بگذاریم، سفرهای بی مورد را پهلو بگذاریم؛ میانگین آلوده شدن، سه نفر است اما کسی که علائم دارد می تواند تا ۱۰ نفر را آلوده کند و اگر به سفرها امتداد دهیم، این شرایط و بیماری می تواند تا پس از فروردین هم ادامه داشته باشد.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا داخل کلان شهر تهران دیروز از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان ها و مراکز استان ها اطلاع داد. وی گفت که این موضوع نگرانی های جدیدی داخل زمینه کنترل مصیبت کرونا مجهز می کند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز امروز درباره ی انتشار بیماری کووید ۱۹ در کشور پس از ۲۵ روز از شناسایی آن گفت:هیچ نقطه ی پاکی در کشور داخل مورد کووید ۱۹ نداریم و هیچ جای کشور بدون از کروناویروس جدید نیست. این ویروس در همه جای کشور با مسری و شدت متفاوت حیات دارد. بنابراین افرادی که سیر تکاملی می کنند، خواه ویروس را با خویشتن به آن منطقه خواهند برد یا خلال بازگشت ویروس را تحفه خواهند آورد.افرادی که سیر تکاملی می کنند، خواه ویروس را با خویشتن بوسیله آن منطقه خواهند برد یا هنگام بازگشت ویروس را هدیه خواهند آورد

بر همین بنیان هم از امروز وارد فاز دیگری داخل اعلام آماردهی استان ها شدیم و سیستم را به این سمت برده ایم که بیماریابی سریع تیز انجام شود و بر همین ماخذ بی قراری طی روزهای آینده، مقداری موارد شناسایی بیماری افزایش خواهد یافت. درون مجموع اینک در همه جای کشور موارد مظنون، محتمل و مشکوک به مصیبت بر مبنا خوداظهاری افراد و همچنین یافته های آزمایشگاهی وجود دارد.

با تمامی این اوصاف، این آمارها تنها مربوط به سفرهای جاده ای و علی الخصوص سفر با اتومبیل شخصی است و به دیدن می رسد در مورد سفرهای هوایی و ریلی محدودیتی اعمال نشده است. علاوه کنار این، مشاهده ی سامانه ی فروش بلیت های جت و قطار نشان می دهد که به دلیل کاهش شدید تعداد سفرها، تخفیف های تشجیع کننده ای نیز اعمال شده است. این موضوع را دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اندوه تأیید کرده و گفته که قیمت ها از حداقل نرخ مصوب هم کمتر شده است. تنزل ها بوسیله میزانی فراز است که داخل مسیرهای پرمسافر، تعداد کمی صندلی برای رزرو جاویدان مانده است.



ظاهرا عزب مراقبتی که درون تک سیر با این وسایل حمل و نقل عمومی داخل زمان عالمگیر ویروس کرونا انجام می شود، تب سنجی مسافران پیش از سوار شدن است.

مدیرعامل انبازی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ اسفندماه از حجم بالای لغو بلیت قطار و سفرهای ریلی معارفه داده بود. دبیر انجمن شریک های هواپیمایی حزن گفته که بیش از ۸۰ درصد پروازهای داخلی و سفرهای آسمانی مردم برای تعطیلات نوروز کاهش داشته و به خاطر کمبود تقاضا، پروازها در برخی مسیرها پیمانه شده و بعضی انبازی های هواپیمایی بی آرامی پروازها بوسیله برخی شهرها را متوقف کرده اند.



درمورد سفرهای غیرجاده ای عزب ستاد مقابله با کرونا می تواند تصمیم بگیرد. رئیس جمهور در این مورد گفت:فقط این ستاد می تواند بگوید این دست خط پروازی قطع، این مسیر قطاری وزن باشد و این مسیر اتوبوس نباشد. هیچ استاندار و مقام محلی و فردی تو منطقه آزاد، هیچگاه کس ضایع غرض گیری تو این مورد را ندارد. اگر اندوه استاندارهای معتبر نظری دارند این نظر را از قاعده وزیر ملک بفرستند، داخل ستاد ملی مطرح شود هر موردی که لازم بود تصمیم گیری می شود، بنابراین، این حکم به صورت متمرکز مورد توجه فراغت بگیرد.

باتوجه به اینکه برای پایین آوردن سربزرگی ابتلا بوسیله بیماری کووید ۱۹ در سفرها حاجت است که کنترل های شدید اعمال شود تا افراد مشکوک بوسیله داشتن علائم بلای ناگهانی به دیگر نقاط کشور تردد نکنند، باید دید که چرا محدودیت ها تنها محدود به سفرهای جاده ای شده است؟ آیا احتمال ابتلا بوسیله کرونا تنها در سفرهای جاده ای وجود دارد؟

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر داخل کشور بوسیله نعوظ قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۱۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس متورم کرده و ۸۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته اند.بیشتر بخوانید:Siri توصیه های مربوط به ویروس کرونا نمایش می کندراهبرد نامناسب کشورها در اطلاع موارد کرونا؛ عامل شیوع عریض کووید ۱۹ تو جهانآمار روزانه کرونا دیگر به تفکیک استانی اعلام نخواهد شداولویت استفاده از فضای ابری مایکروسافت با سرو های اورژانس خواهد بودشیوع ویروس کرونا ترویج نسخه متاخر مرورگر مایکروسافت اج را متوقف کرد
  • ۹۹/۰۱/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی