کارسازی ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرور عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی اشتراکی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان داخل پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص مطالب مندرج در برخی رسانه های استرالیایی در مورد شرایط بانو گیلبرت شهروند استرالیایی اقرار داشت: ایشان به اتهام نقض کنف ملی ایران دربند شده و محکمه صالحه همچنین با رعایت تمام قوانین مربوطه حکم ملتزم صادر کرده است.  

موسوی افزود: تجربه نشان داده است جمهوری اسلامی ایران تسلیم جوسازی های دیپلماتیک و تبلیغاتی نمی شود و این شهروند استرالیایی مشابه هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خویشتن را با برخورداری از همه حقوق قانونی هنگام می نرم.  

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: افکار عمومی نحوه برخورد دولت استرالیا با خانم نگاره قدس کنی را فراموش نمی کنند که عاری ایفا کمترین جرمی گرفتار و ۲۸ ماه رفتار غیرانسانی با وی صورت گرفت؛ وضع محموله در زندان، جدا کردن کودک شیرخوار از مادر، لگن با درخواست حصر درون منزل به جای زندان، محرومیت از دیدار منظم نوزاد و در نهایت استرداد به آمریکا با باطل تعهدات کنسولی از جمله رفتارهای خلاف قانون و حقوق بشری است که با مادام قدس کنی صورت گرفت.

بوسیله گزارش فارس، اخیرا «جولی کینگ» یک زوجه بریتانیایی-استرالیایی و «مارک فرکین» نامزد استرالیایی او که اوایل سال جاری میلادی در ایران اسیر شده بودند، آزاد شدند. با این حال نفر سوم بوسیله نام «کیلی مور گیلبرت» که تابعیت بریتانیایی-استرالیایی دارد، همچنان در توقیف به سر می برد.

پیش از این، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه اواخر شهریور ماه در خصوص محبوس سه مردمان استرالیایی با تأیید این خبر گفته حیات: «این موضوع صحت دارد و این افراد در ۲ پرونده هستند و هر ۲ منتهی به صدور کیفرخواست شده است. در یک ضبط ۲ نفر مبادرت به عکسبرداری از مناطق سپاهی و ممنوعه کردند که این عکس ها در حافظه دوربین کشف شده و حیات دارد. تو پرونده دیگر موضوع جاسوسی برای کشور دیگری است و محکمه قضاوت می کند که این فرد مجرم هست یا نه.»

گفتنی است گیلبرت به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.
  • ۹۸/۱۰/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی