کارسازی ایران

آشنایی با منظومه شمسی

به گزارش گیزمگ، یک گروه بین المللی از ستاره شناسان به سرپرستی "دانشگاه واریک" (University of Warwick) انگلستان، یک سیاره را کشف کردند که درون منطقه ای موسوم به "صحرای نپتونین" (Neptunian Desert) تو حال عزاداری است. این سیاره فراخورشیدی موسوم به NGTS-۴b"" که ۹۲۰ سال نوری از زمین فاصله دارد، ۲۰ درصد کوچک تر از سیاره نپتون و سه موافق بزرگ تیز از زمین است.

نپتونین، در مباشرت بازیگر ها قرار گرفته و هیچ سیاره ای در گرداگرد آن بود ندارد مربوط به پرتوزدگی ستاره ها تو این منطقه، به سیارات اجازه نمی دهد تا جدول گازی خویشتن را حفظ کنند؛ داخل نتیجه سیارات بوسیله سرعت از بین می قضیه ولی این سیاره جدید جو گازی پایداری دارد.

"ریچارد وست" (Richard West)، پژوهشگر بسرنوشت شوم دچار کردن فیزیک دانشگاه واریک و سرپرست این استیناف گفت: هیچگاه سیاره ای نمی تواند در این منطقه همیشگی بماند. حیات این سیاره فراخورشیدی درون این طور شرایطی، نشانه سرسختی آن است.

این سیاره با تلسکوپ " "NGTS کشف شده که درون "رصدخانه پارانال" (Paranal Observatory) شیلی فراغت دارد و هر ۱.۳ روز یک بار بوسیله دور ستاره خود می چرخد و دمای سطح آن حدود ۱۰۰۰ درجه سلسیوس است.

وست افزود: ما داخل حال حاضر، داده های به دست آمده را تک معاینه قرار می دهیم تا شاید بتوانیم سیارات بیشتری را در صحرای نپتونین کشف کنیم. ایسنا