کارسازی ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درون مصاحبه ای با شبکه سی بی اس به استعفای ریچارد نیکسون، رئیس جمهور قبلی آمریکا پس از رسوایی واترگیت اشاره کرد و گفت: آنچه دونالد ترامپ، مهتر جمهور کنونی آمریکا اجرا داده "بسیار بدتر" از آن چیزی است که نیکسون انجام داده بود. نیکسون مشت کمینه آنقدر برای آمریکا اهمیت قائل بود که قبل از استیضاح، خودش بی کاری داد و پذیرفت که این رویه نمی شود ادامه داد.  

نیکسون در سال ۱۹۷۴ میلادی پس از تایید مفاد استیضاحش توسط کمیته قضایی باشگاه نمایندگان آمریکا و پیش از رای گیری کچل حلقه نمایندگان در این خصوص استعفا داد و استیضاح نشد.

او تنها مهتر جمهور آمریکاست که استعفا داده است.

پلوسی اخیرا به خبرنگاران گفته وجود که فشار ترامپ پیاده شدن اوکراین بخاطر انجام تحقیقات از رقبای بالقوه اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا باعث شده تا کارهای نیکسون در مقایسه با این اقدامات ترامپ زیاد "کوچک" به نظر برسند.

این اظهارات پلوسی بخاطر مقایسه ترامپ با نیکسون تو بحبوحه محاکمه راجر استون، متحد کهنه ترامپ که برای کمپین تفویض مجدد نیکسون کار می کرد، مطرح شده اند.

پلوسی در جریان مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: چنانچه ترامپ اطلاعاتی دارد که بی گناهی اش را در کل این رخداد مدلل می کند، ما کاملا آماده رویت و بررسی آنها هستیم. دموکرات ها ترامپ را برای ادای شهادت بوسیله دنده فراخواندند

پلوسی درون این مصاحبه ترامپ را یک "شیاد" خطاب کرد که نگرانی ها و اضطراب هایش باعث می شود تا او داخل توییتر به شدت از ماری یووانوویچ، پیک سابق آمریکا داخل اوکراین که در تحقیقات استیضاح علیه ترامپ شهادت داده، انتقاد نرم.

او افزود: ترامپ اشتباه کرد. او بوسیله انعام از قدرت یووانوویچ مطلع است و تکاپو می بطی ء تا او را تخریب یواش.

پلوسی در بخش دیگری از مصاحبه خویشتن پافشاری کرد: بوسیله ترامپ هشدار داده ام که اگر بخواهد افشاگر دولت را که به آغاز این روند استیضاح کمک کرد، مورد تهدید و ارعاب قرار دهد با من طرف خواهد وجود. من مطمئن هستم که ترامپ این افشاگر را مورد تهدید و ارعاب فراغت نخواهد عدل.

شکایت یک افشاگر، ترامپ را بوسیله تلاش بخاطر کوچکتر تنگ کردن گزاشتن اوکراین بوسیله نیت تفحص از جو بایدن، داوخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش هانتر بایدن قاضی کرد و باعث شد تا پلوسی تحقیقات رسمی استیضاح ترامپ را اواخر ماه سپتامبر اعلام یواش. در هفته های پس ازآن از آغاز این روند، ترامپ بارها حیثیت این افشاگر را تحت پرسیدن سرما و جدیت کرد تا هویت وی را فاش کند.

پلوسی در این مصاحبه با شبکه سی بی اس ابرام کرد که چقدر اساسی است عادت گذاران از هویت این افشاگر حفاظت کنند. رئیس کمیته اطلاعات کمیسیون آمریکا: جان افشاگر «اوکراین گیت» در مخاطره است

او گفت: این موضوع واقعا مهم است بوسیله ویژه هنگامی که مساله اطلاعاتی باشد. این مساله که فردی با وجود موانعی همچون بازرس طاس که توسط ترامپ گلچین شده، آنقدر جرات به خرج می دهد تا واقعیت را افشا کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. ترامپ نیز این فرصت را دارد تا در بحبوحه تحقیقات داده ها و مدارک خود را در این رابطه ارائه کند.

پلوسی افزود: ترامپ اگر می خواهش می توانست تو طبق کمیته اطلاعات فراهم شود و درباره تمامی واقعیت ها سخن بگوید. او کاملا این فرصت را دارد تا اطلاعاتی که بی گناهی اش را ثابت می کنند، ارائه درنگ.
  • ۹۸/۰۸/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی